Onoverwinnelijk - Boek recensie

vrijdag 9 maart 2018

Fallon was gewaarschuwd. Nu ze het volk van Rome voor zich heeft gewonnen als Caesars zegevierende gladiatrix, moet ze de prijs daarvoor betalen. Samen met haar krijgszusters belandt ze in een onheilspellend conflict met een rivaliserende gladiatoracademie. Niet alleen Fallons hart - en haar liefde voor Gai - staat op het spel, maar het hart van het hele Romeinse Rijk.
Wanneer duister verraad en een verdorven machtsstrijd haar zwaarbevochten vrijheid in gevaar brengen, kan Fallon nog maar één ding doen om haar zusters en zichzelf te redden. Ze zoekt haar toevlucht tot een lang vergeten mythische stam: de Amazones.

Vorig jaar rond deze tijd las ik Onverschrokken, en dat werd een van de beste boeken die ik ooit gelezen heb. Het zou nog een jaar duren voor ik het vervolg zou lezen. Lesley Livingstin had het genoeg over haar boek op social media, en langzaam kwam dit ook naar Nederland en België. Ik was zo benieuwd naar dit en wilde zo snel mogelijk lezen toen ik het in handen had.

Onoverwinnelijk pakt het verhaal rustig weer op. Het duurde niet lang voor ik weer goed in het verhaal zat, en ik niet kon wachten om te lezen wat er nog zou komen. Er kwam al snel weer actie en vanaf daar volgde een spannend, interessant verhaal.
Helaas lukte het me niet om mijn aandacht er bij te houden. Dit ligt absoluut niet aan het boek, want het is een geweldig vervolg. Helaas zat ik in een kleine leesdip en moest ik vaak pagina's overnieuw lezen om te weten wat ik zojuist gelezen had. Gelukkig kwam dat vertrouwde gevoel af en toe weer naar boven en kreeg ik de spanning mee. Het boek heeft me toch af en toe goed weten te pakken, waardoor mijn mond van verbazing openviel.
De laatste vijfenzeventig pagina's wisten mijn volle aandacht te krijgen. De spanning had zich uiteindelijk toch opgebouwd en ik heb met veel plezier het boek uit kunnen lezen, en met een glimlach kunnen sluiten.

Met de personages had ik een beetje moeite. Er waren er een hoop, de namen waren lastig en ik had moeite om iemand aan een naam te koppelen. Hier nam ik dan af en toe ook de tijd door, en dat hielp ook om mijn concentratie en aandacht minder te maken.
Het was wel weer heel tof om over Fallon te lezen. Ze is ontzettend stoer en ik vind het knap dat ze nog op beide benen staat na alles wat ze heeft gezien en heeft meegemaakt. Ik zou Fallon graag volgen in het gevecht voor rechtvaardigheid. Mijn respect heeft ze!

Ik had dus te hoge verwachtingen, en helaas konden die niet helemaal waargemaakt worden. Maar, ik heb verder niets negatiefs te melden. Lesley heeft weer een geweldig boek neergezet, die helaas niet kon tippen aan het eerste, maar het is een goed vervolg en ik heb er achteraf toch nog een beetje van kunnen genieten. Ik hoop dat ik nog meer van Fallon haar verhaal kan lezen in de toekomst

Titel: Onverschrokken
Auteur: Lesley Livingston
Uitgeverij: Best of YA