Alle Sterren - Boek recensie

zondag 6 mei 2018

Laat je betoveren door negen nieuwe verhalen
Hoe kwam Cinder in Nieuw Beijing terecht? Hoe werd Wolf een meedogenloze moordenaar? Waar komt Iko vandaan? Wanneer ontdekten lijfwacht Jacin en prinses Winter dat hun toekomst misschien anders zou worden dan verwacht?
Geheimzinnig, romantisch en verrassend: in Alle sterren kom je meer te weten over je favoriete personages in het Lunar Chronicles-universum. Een onmisbaar deel voor alle fans!

Nadat ik vorig jaar de vier hoofd delen van the Lunar Chronicles had gelezen was dit een van mijn favoriete series geworden. Ik vond de verhalen, personages en de schrijfstijl zo goed dat ik alleen maar meer wilde. Gelukkig is de serie groter dan alleen Cinder, Scarlet, Cress en Winter. Twee novella's en nog twee comics. Ik wilde zo graag meer over deze wereld en personages lezen, en dat kon in Alle Sterren.

In dit boek lees je negen verhalen over de personages in deze serie. Het was zo interessant om meer over hen te weten te komen. Wat gebeurde er met hen voor de evenementen van de boeken en wat maakt deze personages tot wie ze zijn. De personages leerde ik natuurlijk al in de eerste vier delen kennen, maar toch was het leuk om ze een stuk jonger te zien.
Sommige verhalen vond ik leuker dan andere, maar ik heb van ze allemaal genoten. Deze serie begon ik nog maar vorig jaar, maar het voelde ergens toch een beetje nostalgisch. Mede doordat hij vrij dikke boeken zijn, en je iedereen best goed leert kennen ga je om de personages geven.

Vanaf het begin was the Lunar Chronicles al een van mijn favoriete series. Doordat het gebaseerd is op sprookjes trok het me enorm aan, maar waren sommige dingen een beetje te voorspellen. Ik vond het zo leuk als ik elementen van het sprookje terug vond in het verhaal. Zoveel aan deze serie maakt het zo goed, ik ben er dol op. En met deze novella's en comics kan ik nog een beetje langer genieten van deze wereld.

Titel: Alle Sterrem
Auteur: Marissa Meyer
Pagina's: 384