Verwoest Me - Boek recensie

zondag 25 februari 2018

Terug op de basis van Sector 45 is Warner, de meedogenloze leider van Sector 45, aan het herstellen van zijn bijna dodelijke schotwond. Na de ontsnapping van Juliette, Adam en Kenji moet hij er alles aan doen om zijn gezag terug te krijgen en de beginnende opstand onder de bewoners van Sector 45 te onderdrukken. Maar zijn obsessie voor Juliette wordt met de dag groter en het wordt zijn hoogste prioriteit om haar te vinden. Als Warners vader, de opperbevelhebber van Het Herstel, op de basis arriveert om de fouten van zijn zoon te corrigeren, wordt duidelijk dat hij hele andere plannen heeft voor Juliette. Plannen die Warner simpelweg niet kan toestaan. Het fascinerende en alles onthullende boek Verwoest me is deel 1,5 uit de Touching Juliette-trilogie. Het speelt zich af na Vrees me en voor Breek me en wordt volledig verteld vanuit het persectief van Warner.

Na het lezen van Vrees Me was ik ontzettend nieuwsgierig naar de rest van de serie, en ik haalde dan ook zo snel mogelijk te twee volgende delen van de bieb. Ik was verrast dat de eerste novelle en de serie vanuit het oogpunt van Warner zou zijn, en was hier eerst niet erg blij mee. Ik walgde echt van hem in Vrees Me, maar later vond ik het toch wel interessant om zijn kant van het verhaal te zien.

Dit deel heeft me al snel aangenaam verrast. Ik ben nog niet begonnen aan Breek Me, maar ik denk dat dit deel zeker belangrijk is in deze serie. Na het einde van het eerste deel, wilde ik natuurlijk zo snel mogelijk verder lezen in het tweede deel, maar deel 1,5 geeft meer informatie. Informatie die erg interessant is, en belangrijk is voor het heel verhaal.
Het boek is vrij rustig, er is eigenlijk geen actie, en dat las best fijn. En het einde laat me echt met heel veel vragen achter.

Wat walgde ik van Warner in het eerste boek. En nog steeds heb ik niet heel veel sympathie voor hem, maar wel al veel meer dan ik ooit had verwacht. Warner is absoluut niet wie ik verwachtte, en dat maakt hem zo ontzettend interessant. Ik wil graag meer van zijn perspectief lezen, en hoop dat dat ook nog gaat gebeuren!

Titel: Verwoest Me
Auteur: Tahareh Mafi
Pagina's: 114