Mid-Year Book Freak Out - Boek tag

woensdag 19 juli 2017



Het is al ruim twee weken geleden, maar de eerste helft van dit jaar zit er al op! In deze maanden las ik 23 boeken en over die boeken ga ik een aantal vragen beanwoorden. Laurie van Lauriesbookshelf tagde me,




Het beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen?




Dat is sowieso de Kids of Appetite! Ik heb er al vaak over gepraat op mijn blog, het is al duidelijk dat dit boek mijn favoriet is. Hier vertel ik het, en hier ook! Er is zoveel liefde te vinden voor dit boek op mijn blog.


Je favoriete sequel van het jaar?


Dit jaar las ik maar een sequel, en daar was ik erg dol op. Scarlet is het tweede deel in the Lunar Chronicals en het is zo goed! 


Nieuwe releases die je nog niet hebt gelezen, maar die je wel graag wilt lezen?


Levana, de eerste novella in the Lunar Chronicals. Ik wilde eerst Winter aanschaffen van wegen de boekenlegger die er in zat en het is niet erg als je de novella overslaat. Toch wil ik hem graag lezen.


Naar welke release van het komende half jaar kijk je het meest uit?


Laatst las ik de najaars catalogus van Blossom Books, en er komen zoveel toffe boek bij hun uit. Waar ik erg enthousiast naar ben is Iskari. Ik was te laat om een arc te bemachtigen bij Yalfest, dus ik kan niet wachten tot hij uitkomt in oktober. Ook andere boeken van Blossom Books, zoals de Slaapster en de Spintol en de Notenkraker lijken me hele mooie boeken.

Je grootste teleurstelling?




Ik baalde enorm toen ik niet kon genieten van Een Goede Kans. Na De Appeltaart van Hoop keek ik hier zo naar uit, maar Sarah Moore Fitzgerald wist me helaas niet te boeien met dit boek. Het was toch meer een kinderboek, en ik denk dat ik er op een jongere leeftijd wel van had genoten.




Grootste verrassing van het jaar?


Ik heb al meerdere keren naar mijn boeken gestaard, maar niets springt er uit voor mij. Dus deze vraag kan ik niet echt beantwoorden.


Favoriete debuterende of voor jou nieuwe auteur?


David Arnold! Dit jaar las ik voor het eerst een van zijn boeken (De Kids of Appetite natuurlijk) en ik was verkocht! Hij heeft zo'n fijne manier van vertellen waardoor ik alles om me heen vergeet, en zijn verhalen en personages zijn zo mooi en bijzonder dat ik niet anders kan denken dan dat het echt is en het ergens op deze wereld gebeurt. Ik had ook het geluk om hem te ontmoeten dit jaar, en dat was de leukste dag die ik dit jaar heb gehad.


Je nieuwe fictieve crush?




Reid uit De Voordelen van Onbeantwoorde liefde! Becky is er sowieso goed in om erg leuke personages te maken, en Reid vond ik toch best wel heel erg leuk!


Nieuwe favoriete karakter?


Mag ik er ook twee, want ik kan hier niet tussen kiezen. Vic (De Kids of Appetite) en Simon (Simon vs de Verwachtingen van de Rest van de Wereld) zijn beide heel verschillend, maar ik ben dol op ze. Ik zie mezelf best wel in Vic, omdat ons verhaal een beetje op elkaar lijkt. En Simon is gewoon geweldig! Het is een schatje, hij is grappig en je wil bij zijn vriendengroep horen en taart eten op school.


Een boek dat je aan het huilen maakte?


De. Kids. Of. Appetite!



Een boek dat je blij maakte?


Dat was Simon vs de Verwachtingen van de Rest van de Wereld. Dit boek was zo leuk om te lezen, en ik werd er zo blij van. Het is geweldig, lees het!

Je favoriete boekverfilming die je dit jaar hebt gezien?


Tja, dat is Harry Potter. Ik kan me echt niet herinneren dat ik een andere boekverfilming heb gekeken dit jaar.


Wat was je favoriete boekrecensie of boek gerelateerde blogpost die je dit jaar hebt geschreven?


Dat was even snuffelen in mijn blog geschiedenis. Maar dat was mijn 'Nog even over De Kids of Appetite' blogje. Ik vond het zo leuk om mijn liefde voor dit boek te verwoorden in deze post en was erg enthousiast om hem online te zetten.


Wat is het mooiste boek dat je dit jaar hebt gekocht/gekregen?





Omdat er nog geen vraag was over het uiterlijk van een boek, ga ik deze vraag op de cover beantwoorden. En dat is Maybe a Fox, een verlaat verjaardagscadeautje die ik van Anne kreeg. Ook hier heb ik al veel over gepraat. Maar kijk maar eens goed naar die cover!


Welke boeken moet je aan het einde van het jaar echt gelezen hebben?


Hmmm, ik wil toch wel erg graag alle boeken uit the Lunar Chronicals hebben gelezen en ze mooi naast elkaar op mijn plank hebben staan. En nog zoveel meer, maar dat is te veel om op te noemen.



Omdat ik zelf ook al een beetje laat ben met deze tag, tag ik niemand deze keer.


2 people left comments on: "Mid-Year Book Freak Out - Boek tag "

  1. De kids of appetite is inderdaad fantastisch! Ik heb eindelijk Muggenland in bezit, dus ik hoop dat die net zo leuk wordt! :D

    BeantwoordenVerwijderen