Inkt - Boek recensie

vrijdag 14 juli 2017




Is je ziel te vangen in een tatoeage?
Leora leeft in een wereld zonder geheimen: alle ervaringen, mijlpalen en misstappen worden als tatoeages op je huid weergegeven, zichtbaar voor iedereen. Leora kan tatoeages 'lezen': ze voelt de verhalen en emoties erachter. Daar zit niet iedereen op te wachten. 
Wanneer blijkt dat Leora's vader niet was wie ze dacht dat hij was, komt haar hele leven - haar hele identiteit - op losse schroeven te staan


Ik lees vooral contemporary boeken, maar ik ben ook dol op boeken waar een beetje magie in zit, of waar alles net wat anders is. Dit boek had ik al eens voorbij zien komen, en de cover was prachtig. Mijn brein deed alleen niet de moeite om verder te kijken, dus vergat ik het boek weer. Tot ik zag dat Young & Awesome dit boek ging vertalen, en ik werd heel erg enthousiast. Het klonk als een modern sprookje met dat kleine beetje magie. Mijn buik begon te kriebelen, en ik wilde hem zo snel mogelijk hebben.

En mijn voorgevoel zat niet verkeerd. Dit boek was echt een modern sprookje voor mij, waar de wereld anders werkt dan de onze. Ik vond het zo leuk om alles over deze wereld te leren, hoe de geschiedenis is en hoe mensen in het leven staan.
En dan het verhaal. Die was misschien niet heel sterk, maar het bleef me interesseren en ik moest mezelf er soms aan herinneren dat het een serie is. 
Wat ik heel tof vond, is dat er door middel van sprookjes dingen duidelijker worden, en de geschiedenis wordt verteld.

Leora is ons hoofdpersonage, en ik had het idee dat alle andere personages iets op de achtergrond lagen. Dat is natuurlijk normaal, maar ik had het gevoel dat ik ze niet zo goed kon leren kennen zoals ik gewild had. Soms konden ze ook wat cliché zijn, maar soms ook helemaal niet. 
En Leora is best wel een sterk personage in mijn ogen. Soms kon ik het helemaal niet met haar vinden, en soms juist ook wel. Dit maakte haar net iets echter voor mij.

De schrijfstijl van Alice kan soms een beetje traag zijn, maar dat kan ook komen omdat er soms niet zo heel veel gebeurt. Ze heeft het voor mij echt neergezet als een modern sprookje, en zo af en toe werd ik helemaal door het boek opgezogen.

Inkt was echt het lezen waard! Het is weer eens wat anders, echt iets unieks en het heeft me echt gegrepen tot het einde. Ik fantaseer nog steeds over merktekens en hoe ze er uit zullen zien.


Titel: Inkt
Auteur: Alice Broadway
Uitgeverij: Young & Awesome
Aantal pagina's: 260
Sterren: 4/5

*Gekregen als recensie exemplaar 

1 people left comments on: "Inkt - Boek recensie "