Aesthetically Pleasing Books - Boek tag

woensdag 12 juli 2017






Het belangrijkste aan een boek is natuurlijk het verhaal, maar stiekem willen wij boekwormpjes ook een mooie cover. Het staat mooi in onze boekenkast, we kunnen er mooie bookstagram foto's van maken en er uren naar kijken. Vandaag ga ik een paar vragen over mooi uitziende boeken beantwoorden.




De beste kleur combinatie op een boek




Van alle boeken die op mijn plank staan, vind ik dit toch wel de mooiste kleuren combinatie. Het gaat van zwart, naar bijna oranje-roze en ik vind het zo mooi. Sowieso boeken waar zo'n lucht op staat vind ik erg prachtig.



Het beste lettertype op een cover?




Het lettertype van Wink Poppy en Midnight heeft me altijd al erg aangesproken. Het neemt bijna heel de cover in beslag en valt daardoor erg op. Het lettertype lijkt ook een beetje te verschillen bij sommige letters, en ik vind het tof hoe het doorloopt.



De beste simpele cover?




Dit is een hele minimalistische cover. Het is wit met blauw vlekjes die met waterverf gemaakt zijn, en dan is er een knikker. De titel is in een simpel lettertype geschreven, en dat is het. Heel simpel, maar toch valt het op.


De mooiste endpapers?




Alle Blossom Books paperback hebben zo'n flap, en voor zover ik weet zijn ze altijd gewoon wit geweest. Maar bij Muggenland hebben ze iets extra's gedaan, en ik vind het heel tof. Het is een kaart en een route, maar er staan allemaal illustraties. Het is in maar twee kleuren en het heeft vast allemaal met het boek te maken.



De beste kaart?




Elke keer als ik een nieuw boek opensla en een kaart tegenkom, word ik toch iets meer enthousiast. Het geeft wat meer detail aan een boek en voor het lezen lees je alle moeilijke woorden die dan nog geen betekenis hebben. En mijn favoriete? Toch wel de grond van Hogwarts in de jubileum editie. Ik word er gewoon blij van.



Mooiste boek zonder dustjacket?




De jubileum editie van Winnie the Pooh is heel simpel. Zwart, met gouden illustraties en woorden. De tekenstijl van E.H. Sheppard is heel goed nagebootst. Op de voorkant zie je Pooh met een honingpot, en op de achterkant loopt hij met Knorretje door de herfst bladeren.


Beste achter cover?




Normaal staat er waar het verhaal over zal gaan, maar bij deze editie van Alice in Wonderland niet. Ze hebben hier de Mad Hatter getekend, en het zwart en wit in combinatie met het roze en goud is erg geslaagd.


Beste hoofdstuk begin?




Het komt niet vaan voor, maar bij sommige boeken heb je bij het begin van een hoofdstuk een kleine illustratie. Zo ook bij de Hof van Doorns en Rozen boeken. De doornrakken die hier zijn getekend geven het een beetje een duistere toon en wat mysterie.


Beste illustraties?




Hier hoefde ik niet lang over na te denken. De geïllustreerde edities van de Harry Potter boeken zijn werkelijk prachtig. Alles is zo anders dan de film, Jim Kay heeft zich echt gehouden aan de beschrijving van J.K. Rowling. En de kleuren combinaties en de detail maakt het zoveel levender. Ik ben heel benieuwd naar Prisoner of Azkaban.



Beste rug?




Eigenlijk houd ik helemaal niet van roze, maar bij dit boek wel. Zeker in de combinatie met paars en blauw. Alle covers van de Raven Cycle zijn prachtig. Er zit heel veel diepte in en ik word er gelukkig van.


Favoriete cover op je plank?





Simpel, maar ook weer niet. Het eerste wat je opvalt is de vos, maar voor de mensen die verder kijken zien dat de schaduw van de vos een meisje zien. Daarbuiten zie je ook sneeuw vallen, en is de vos heel mooi getekend.



Ik tag Inge van Readinge en Lisa van Proudbookjunk om deze tag ook te doen, ik ben erg benieuwd naar jullie aantwoorden!

4 people left comments on: "Aesthetically Pleasing Books - Boek tag"

  1. Leuke post! :) Waar vind je al deze toffe tags toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zoek ze op op 'book tag', of ik zie ze bij andere boekenbloggers :)

      Verwijderen
  2. Heel leuk! Ik vind het mooi om te zien dat je veel aandacht besteedt aan het maken van de foto's. Hoeveel tijd ben je daarmee kwijt en mag ik deze tag overnemen op mijn blog?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik probeer twee of drie keer in de week een middagje te pakken om foto's te maken (ik heb ook heel veel tijd). Dan bedenk ik van te voren wat ik ongeveer wil en maak ik een hele hoop foto's. Dit kan van een kwartiertje tot een uur duren. Lekker muziek op zetten en een kopje thee er bij :) En tuurlijk mag je hem over nemen!

      Verwijderen