The Wizarding World tag & Harry Potter kletspraatje

maandag 26 juni 2017



Vandaag is het tien jaar geleden dat Harry Potter and the Philosopher's Stone uitkwam. Dat is al 20 jaar Harry Potter liefde. Ik ben niet de enige die al vanaf kleins af aan dol is op deze wereld en er maar al te graag een deel van zou zijn. Harry Potter is magie. Om dit te vieren ga ik wat praten over mijn liefde voor Harry Potter en deze Harry Potter tag van Conniebell doen.


In 1990, terwijl ze in een vier uur vertraagde trein zat, kwam J.K. Rowling met het idee van een jonge tovenaar. In de volgende vijf jaar schreef ze hele verhaallijnen die verteld worden in zeven boeken. Het eerste boek werd door vele uitgeverijen geweigerd, tot Bloomsbury Publishing het wel zag zitten, en het eerste boek in 1997 uitgaaf. 20 jaar geleden vandaag!
In het begin was het nog niet zo'n succes, maar de liefde verspreidde zich al snel en inmiddels is de Harry Potter reeks niet meer uit de boekenwinkel weg te denken.

Mijn vader heeft alle boeken gekocht, en nadat hij ze had gelezen was het mijn beurt. Ik kende de Harry Potter wereld al door de films, de tweede film was zelfs mijn eerste bioscoop film! Maar met de boeken werd deze wereld nóg groter en nóg mooier. Ik wilde niets liever dan zelf naar Hogwarts gaan om alles over magie te leren. En elke keer als ik bij het einde van het boek kwam werd ik een beetje verdrietig, omdat de personages weer naar huis moesten.
Het beste boek naar mijn mening? Gevangene van Azkaban! Deze vond ik ontzettend spannend en ik was dol op professor Lupin, the Marrauders Map en de time turner! En het moment dat ze in het Shrieking Shrak zitten vond ik enorm spannend!

Maar nadat ik alle boeken had gelezen en alle films had gezien was de liefde nog lang niet over. Ik heb in de tussentijd zoveel meer geleerd over deze wereld, en ik heb zo veel leuke mensen ontmoet die de liefde delen.
Harry Potter is een groot deel van mijn leven. Dit kan misschien overdreven klinken, maar het is wel zo. Mijn vader heeft me deze wereld willen laten kennen, en als ik aan Harry Potter denk, denk ik aan hem. Het is zo fijn om die connectie te hebben, aangezien Harry Potter ook veel voor mijn vader betekende. Hij las net zo graag de boeken, en keek regelmatig de films met mij. Ik heb mijn liefde voor Harry Potter grotendeels aan hem te danken!




Introduce yourself- what’s your house and which school (Hogwarts or ilvermorny) did you attend?

Omdat het toch wat dichterbij is zou ik naar Hogwarts gaan, en ik ben een trotse Hufflepuff! GO BADGERS!

Favourite place in the wizarding world?


Ik denk dat dat toch Hogwarts is. Toen ik de boeken las wilde ik niets liever dan naar deze school gaan, en ik was altijd een beetje verdrietig als het schooljaar er weer op zat. Ik denk dat, ondanks veel heimwee, ik erg gelukkig zou zijn op deze plek.

Favourite wizarding snack?

Ik heb nog nooit een snack uit de wizarding world gehad, maar ik denk ergens dat ik sherbet lemon drops erg lekker zou vinden. Lekker fris en zuur.

Favourite shop in Diagon Alley?


Of Olivanders, want daar zal mijn toverstok mij kiezen, of Whizz Hard Books, want daar verkopen ze natuurlijk allemaal boeken en ik denk dat ik daar wel uren kan doorbrengen!


Butterbeer or pumpkin juice?

Aangezien deze drankjes me niet erg lekker in de oren klinken (erg zoet, en pompoen smaak) denk ik geen van beiden. Maar als ik moet kiezen, misschien toch butterbeer aangezien het ook als warm wordt beschreven.

Favourite magical creature?

Te veel om op te noemen! Een Hippogriff, want dat is een prachtig beest waar ik best wel een keer op zou willen vliegen. Een Niffler, want ondanks dat ze ontzettend ondeugend kunnen zijn, zijn ze ook erg aandoenlijk. En een bowtruckle, want dit diertje is enorm aanhankelijk en schattig.

Which quidditch team do you support?

Misschien is dat alleen maar omdat het Ron zijn favoriete team is, maar Chudley Cannons. Ik heb Quiditch Trough the Ages gelezen, maar me verder niet zo erg verdiept in alle teams.

Where in the wizarding world do you work?


Ik zou werken bij Whizz Hard Books, want het is een boekenwinkel en ik ben dol op boeken! Of Eeylops Owl Emporium, want het is een winkel voor magical creatures en daar ben ik ook dol op! Misschien werk ik er wel allebei!

Favourite spell?


Lumos, of Expecto Patronum. Beide spreuken hebben een mooie betekenis en brengen een beetje meer positiviteit.

The Three Broomsticks or The Togshead Inn?


The Three Broomsticks natuurlijk, want daar komt iedereen en daar is het dus altijd gezellig! Ik zal daar best wel een keer willen zitten met een butterbeer en een goed boek.

What does the wizarding world mean to you?


Ik heb het al verteld, maar een hele hoop. Door deze wereld denk ik automatisch aan mijn vader, en ik word blij als ik er aan denk. Het brengt zoveel goede herinneringen met zich mee en er zijn zoveel mensen die ook van deze wereld houden. Ik kan er echt geen genoeg van krijgen!



Ik wil Anne van Anneotherbook en Joost van NerdyGeekyFanboy taggen om het zelfde te doen. Vertel me over je liefde voor deze wereld en vul de vragen in!

3 people left comments on: "The Wizarding World tag & Harry Potter kletspraatje"

  1. Ik kom zeker bij jou op bezoek bij je werk Nicky! :D Bedankt voor het taggen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben benieuwd waar jij zal werken :) en graag gedaan!

      Verwijderen
  2. Yayyy wat een leuke tag! Bedankt voor het taggen! :)

    BeantwoordenVerwijderen