Ik als Uitgever - Boek tag

woensdag 21 juni 2017




Deze week tagde Laurie van Laurie's Bookshelf in deze tag, en dat vind ik echt heel leuk want het is een toffe tag! Het zijn vijf vragen, en let's go!




Op welk genre zou jij je focussen?


Aangezien het mijn favoriete genre is, toch contemporary. Het is heel erg van deze tijd en er worden zoveel mooie boeken geschreven onder dat genre. Maar daarnaast wil ik ook boeken die daar wel bij horen, maar waar ook een beetje magie bij zit. 

Ga je per titel of per auteur boeken publiceren?

Zelf vind ik het erg fijn als een auteur bij een uitgever zit, maar niet alle boeken zijn even goed. Als eerst zou ik het per titel houden, om het een beetje divers te houden. Maar ik zou daarna ook graag een vast groepje auteurs hebben, met natuurlijk wat uitzonderingen.

Cover veranderen, yay or nay?


Laurie zei het ook al, maar dat ligt er aan. Meestal vind ik de originele cover echt heel mooi, maar Nederland heeft een mooi groepje illustrators die er ook wel wat van kunnen. Dus dat is beide, en het ligt echt aan de originele cover.

Welke auteurs zou je sowieso willen uitgeven?


Maggie Stiefvater, David Arnold en Carrie Hope Fletcher. Dat is een lekker divers groepje met contemporary én magie. Dit zijn niet alleen drie toffe auteurs met geweldige boeken, maar ze zijn stuk voor stuk zelf ook geweldig!

Welke boeken zouden volgens jou absoluut vertaald moeten worden?


Alles van Maggie Stiefvader. Ik vind het jammer dat haar boek in  Nederland niet zo'n succes zijn, en helaas worden ze niet meer vertaald. Maar haar boeken zijn die perfecte combinatie van contemporary en magie en ze zijn allemaal zo tof! Er komen een aantal nieuwe boeken aan, dus als ik een uitgever was zou ik het wel weten!


Deze keer ga ik niemand taggen, want volgens mij hebben een hele hoop bloggers het al gedaan. Dus als je hem ook gaat doen wil ik dat zeker weten!



Welke boeken zou jij absoluut vertaald willen zien?

1 people left comments on: "Ik als Uitgever - Boek tag"