Boeken voor in de zomer

woensdag 28 juni 2017


Ondanks dat wij boeknerds toch wel lezen wat we willen, vinden we het ook erg fijn om bepaalde boeken in een bepaald seizoen te lezen. Zo lees ik zelf het liefst fantasy in het najaar, en contemporary in het voorjaar en in de zomer. Ik heb een paar boeken uit mijn kast gepakt die ik perfect bij de zomer vind passen.


Aristoteles & Dante Ontdekken de Geheimen van het Universum


Dit boek speelt zich voornamelijk in een warme zomer af, en gaat over twee vrienden. Ari & Dante ontmoeten elkaar bij het zwembad en vanaf dat moment spenderen ze de hele zomer met zijn tweetjes. Het boek heeft niet een ontzettend zwaar onderwerp, maar het zet je wel aan het denken. Het is mooi, hartverwarmend en ik had veel plezier om hem in de tuin te gaan lezen.



De Selectie serie



Iedereen kent de Selectie serie wel. Een futuristisch verhaal dat een beetje zoetsappig is, maar ook behoorlijk spannend kan zijn. Ik vond dit echt typische zomerboeken, en heb erg veel plezier gehad toen ik ze las. Het is een serie van vijf boeken, en twee novellas, dus daar ben je ook wel even zoet mee.



Eleanor & Park 


Dit boek is ietwat heftiger dan de vorige, maar het is wel een boek waar je makkelijk doorheen kan komen. Als ik het me goed kan herinneren speelt het zich voornamelijk af in de zomer. Het is dus een wat heftigere contemporary, maar ook hier kun je erg van genieten in het zonnetje.



De Voordelen van Onbeantwoorde Liefde


Dit is voor alle Simon VS fans! Sinds april licht dit geweldige boek in de winkels. Dit boek speelt zich ook af in de zomer, en het heeft geen zwaar onderwerp. Dit boek is hartverwarmend, enorm grappig en ik weet bijna zeker dat je dit boek geweldig gaat vinden!



De Afstand Tussen jou en Mij



Dit boek gaat over McKenna die in haar eentje de Appalachian Trail in Amerika  gaat bewandelen. Een heerlijk boek die halverwege een spannende wending neemt. Door dit boek wil je je wandelschoenen aantrekken en zelfs op pad gaat. Ik kreeg echt kriebels bij het lezen, en vond het een erg fijn boek voor in de zomer.




3 people left comments on: "Boeken voor in de zomer"

  1. Liefde voor de selectie! Ik moet 4&5 nog wel lezen, wellicht heb ik daar in mijn vakantie tijd voor! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahh wat een tof lijstje! Eleanor and Park vond ik zo'n goed boek! Ik heb echt mega veel zin om deze zomer heel veel te gaan lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De afstand tussen jou en mij vond ik zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen