Ode aan de Blossom Books boeken

woensdag 17 mei 2017





Door middel van dit blogje wil ik mijn grote complimenten geven aan de mensen van Blossom Books! Ze geven niet alleen enorm toffe verhalen uit, ze maken het totaal plaatje van de boeken zo mooi waardoor mijn boekenwormen hart sneller gaat kloppen! Ik heb mijn Blossom Books boeken van de plank gehaald en ga over elk boek een beetje praten.




Soms geven ze boeken uit met de originele covers, maar ze maken er toch iets extra's van. Zo zijn dit prachtige hardcovers geworden! En de covers zijn al prachtig, maar deze boekenleggers zitten er ook nog eens in (alleen in de eerste druk). Dit maakt het totaalplaatje zoveel leuker. En om een boek te lezen met bijpassende boekenleggers maakt de ervaring iets toffer!



Net als bij de Lunar Chronicals heeft dit boek de zelfde cover gehouden. Het is vrij minimalistisch, en dat vind ik af en toe ook wel tof. De letters staan vrij groot over de cover, en verder zie je alleen de kleine tekentjes van bergen, een bos, een tent en een hartje. De Afstand Tussen Jou en Mij is een simpel, maar erg mooi boek!




Toen ik dit boek voor het eerst zag, was ik meteen verliefd. Ik hoef niet te zeggen dat deze cover prachtig is, want dat kun je zelf natuurlijk ook al zien. Er is zoveel te vinden! Van het mooie lettertype van de cover, tot alle kleine illustraties. Van vruchtjes tot bloemetjes, tot ene uil, slang en een maan. Ik kan echt tijden naar deze cover kijken, en hem voelen. Ge-wel-dig!





Tijd voor mijn favoriete boek! De Kids of Appetite heeft bij de vertaling een make-over gekregen, want deze cover is totaal anders dan de originele (die ook geweldig is). En ik word gewoon blij als ik hier naar kijk! De titel neemt de cover bijna helemaal over met zijn mooie letters, maar daarbuiten om is het ook heel tof. Ik denk dat de bladeren en bloemen de kas uit het boek moeten voorstellen.
En op de achterkant staat wel een hele specifieke beschrijving (wees gerust, je kunt aan de binnenflap lezen waar het over gaat). Dit boek is gewoon mooi, van binnen en van buiten. Punt uit!


En dan weer twee boeken die bij de vertaling een make-over hebben gekregen, en ze zijn zo mooi geworden! Als je deze boeken ziet wil je ze toch gewoon oppakken om er meer van te weten? Je wordt er enorm vrolijk van, en ik hoop dat de binnenkant dat ook gaat doen!



Wat vind jij het mooiste Blossom Books boek?

Een reactie plaatsen