Nieuw leesvoer in april

woensdag 3 mei 2017





April was een hele boekkige maand, het was namelijk Yalfest! Natuurlijk worden daar boeken verkocht, en er zaten ook nog eens twee boeken in de goodiebag. Verder heb ik nog een boek opgestuurd gekregen.



Iedereen denkt ze te kennen: Libby is het dikste meisje van het land en Jack is de eeuwige lolbroek. Als ze elkaar ontmoeten zijn ze allebei vooral kwaad, maar al snel daarna verrast. Want hoe beter ze elkaar leren kennen, hoe minder eenzaam ze zich voelen. Op mijn schouders is een indringend en bijzonder liefdesverhaal.

Laatst kreeg ik een persbericht over dit boek, en ik heb hem meteen aangevraagd. Op Mijn Schouders is geschreven door Jennifer Niven, de zelfde auteur van Waar het Licht Is. Dat boek vond ik zo mooi dat mijn verwachtingen enorm hoog waren voor dit boek. Op het moment dat ik dit schrijf ben ik halverwege. En of ik het net zo goed vind? Dat lees je zo snel mogelijk in mijn recensie!




Ze wordt door twee mannen bemind 
Het hele land vreest haar 
Alleen zij kan het koninkrijk redden 
Celaena wordt voor de keuze gesteld: óf haar leven slijten in de gevangenis, óf deelnemen aan een toernooi waarvan de winnaar de nieuwe kampioen van de koning wordt. Een voor een worden de deelnemers van het toernooi echter op gruwelijke wijze vermoord en al snel vecht Celaena niet alleen voor haar vrijheid, maar ook voor haar leven.


Dit was een van de twee boeken die in de Yalfest goodiebag zat. Sarah J. Maas is een indrukwekkende auteur, en na een hoop contemporary heb ik ook wel weer eens zin in een boek zoals deze. En ik hoor zoveel goeds over deze serie, waardoor ik er ook erg nieuwsgierig naar ben geworden.




Wat moet je doen als je zestien bent en nog nooit een jongen hebt gezoend? Molly Peskin-Suso wilde dat ze het wist. Ze kan 26 jongens opnoemen die ze heel erg leuk vindt (of vond), maar heeft er precies nul gezoend. Haar tweelingzus Cassie zegt dat 'ze er gewoon voor moet gaan' en 'een risico moet nemen', maar dat helpt niet echt. Voor haar is het makkelijk: ze flirt met elk meisje dat ze leuk vindt. Cassie kent geen angst en is dun zonder dat ze daar iets voor hoeft te doen. Molly is introvert en - volgens haar oma - 'volslank'.

Als Cassie op een feestje Mina ontmoet, is ze voor het eerst echt verliefd. Molly is blij voor haar tweelingzus, maar voelt zich ook eenzamer dan ooit. Cassie en Mina zijn vastbesloten om een einde te maken aan Molly's reeks van onbeantwoorde liefdes en proberen haar te koppelen aan Will, een vriend van Mina. Hij is belachelijk knap, flirterig en lijkt Molly ook leuk te vinden. Perfect, toch? Maar als Molly ondertussen ook steeds meer tijd doorbrengt met Reid, haar schattige, nerdy collega, wordt het ingewikkeld. Ze moet besluiten of ze het advies van anderen opvolgt... of haar eigen hart volgt.



Wat was ik blij toen ik zag dat dit boek ook in mijn goodiebag zat. Ik wilde hem namelijk kopen op Yalfest, samen met Simon vs de Verwachtingen van de Rest van de Wereld. Als het goed is gaat doet boek over een personage dat in Simon VS zit. Het is geen deel twee, en volgens mij kun je dit boek ook apart van Simon VS lezen.




Simon Spier is zestien jaar en valt op jongens, maar wil dat liever nog niet aan iedereen vertellen. (Qua drama heeft hij genoeg aan zijn rol in de schoolmusical.) Maar dan belandt een e-mail naar zijn online crush bij de verkeerde persoon, en is Simons geheim opeens niet meer veilig. Zijn klasgenoot Martin chanteert hem: als Simon hem niet helpt met het vinden van een perfecte date (bij voorkeur met Simons beste vriendin Abby), zorgt Martin ervoor dat de hele school op de hoogte is van Simons geaardheid. En erger nog: van de identiteit van Blue, aan wie Simon zijn e-mails stuurt.

Opeens wordt het leven van Simon hartstikke ingewikkeld. Blue wordt steeds flirteriger en zijn vrienden begrijpen niet waarom Simon opeens zo in zichzelf gekeerd is. Hij piekert over een manier om zijn ouders en vrienden te vertellen over zijn geaardheid, maar baalt er tegelijkertijd enorm van dat dit niet op zijn eigen voorwaarden kan. En waarom moet je je seksualiteit eigenlijk verantwoorden?


Eline had me al op mijn kop gegeven dat ik dit boek nog niet gelezen had, maar ik heb hem EINDELIJK aangeschaft. Dat wilde ik al heel lang, maar er waren ook zoveel andere boeken die ik wilde lezen. Maar nu de Voordelen uit kwam, heb ik mezelf gezegd dat dit het eerst volgende boek was dat ik zou kopen. Deze licht dan ook hoog op mijn tbr stapel!



Welke boeken heb jij nieuw deze maand?

1 people left comments on: "Nieuw leesvoer in april"

  1. Op mijn schouders wil ik graag nog lezen, vandaag kocht ik 'In het water' van Paula Hawkins :)

    BeantwoordenVerwijderen