Hogwarts Library Boxset - Boek recensie

zondag 14 mei 2017






The Hogwarts Library is an essential collection for any wizard or Muggle home. Eager seekers of wizard learning will find within a treasure trove of magical facts, additional notes from the esteemed Professor Albus Dumbledore, and illustrations from J.K. Rowling.

Als grote Harry Potter moest ik deze boxset natuurlijk hebben, en ik ben er ook ontzettend blij mee. Het is super interessant om wat meer informatie te hebben over de wereld van Harry Potter waardoor ik me ook wat meer kan inleven voor de volgende keer dat ik de boeken lees of de films kijk. 





Fantastic Beasts and Where to Find Them

Ik begon hiermee, omdat ik hem heel graag wilde lezen voordat de film uitkwam. Het is geen verhaal, maar een lesboek, en hier staat in hoe alle beesten in deze wereld er uitzien, hoe gevaarlijk ze zijn en nog meer. Wat ik zelf erg leuk vind is dat er krabbeltjes instaan die Ron en Harry er in hebben geschreven wat ik natuurlijk herken uit de verhalen. Het was enorm interessant om over de beesten te lezen die ik al kende, maar waarvan ik nog niet alles wist. En natuurlijk was het ook leuk om de nieuwe beesten te leren kennen.




The Tales of Beatle the Bard

Dit boek stond voor mij bekend als het kinderboek van de wereld van Harry Potter. Het enige verhaal dat ik hiervoor kende was The Tale of the Three Brothers, aangezien Hermione dit (prachtig) verteld in Deathly Hallows. Dit vond ik zo mooi dat ik nieuwsgierig raakte naar de rest. En ze gaven me ook echt het gevoel als of ik een sprookje las. Dat was al leuk, maar de notities van Dumbledore maakte het af. Hij verteld hoe deze verhalen liggen bij de tovenaars, welke zijn favoriet was en wat het allemaal betekende. Het was heel vermakelijk en ook leerzaam!




Quiditch trough the Years

Wie zou nou niet naar Hogwarts willen en in een Quiditch team zitten? Al vanaf dat ik deze sport voor het eerst zag was ik er door gefascineerd. Maar hoe is deze sport nou ontstaan en hoe zit het in elkaar? In dit boek leer je daar alles over, en het was echt heel erg interessant. Je leert over de geschiedenis, over hoe de Snitch in het spel is gekomen en over verschillende teams.
Wat ook leuk is, is dat het is vormgegeven als een boek uit de Hogwarts bibliotheek. Voor in het boek zit namelijk een lijst van leerlingen die het geleend hebben. Dat maakt het echt af voor mij

Niet alleen is deze box een leuke toevoeging aan je Harry Potter verzameling, het is ook nog eens heel vermakelijk én leerzaam. Ik heb zoveel meer dingen over deze magische wereld geleerd, en ik zou nu nog liever naar Hogwarts willen!


Titel: Hogwarts Libraby Boxset
Auteur: J.K. Rowling
Uitgeverij: 
Aantal pagina's: 432
Sterren: 4/5



Een reactie plaatsen