De Voordelen van Onbeantwoorde Liefde - Boek recensie

woensdag 24 mei 2017



Wat moet je doen als je zestien bent en nog nooit een jongen hebt gezoend? Molly Peskin-Suso wilde dat ze het wist. Ze kan 26 jongens opnoemen die ze heel erg leuk vindt (of vond), maar heeft er precies nul gezoend. Haar tweelingzus Cassie zegt dat 'ze er gewoon voor moet gaan' en 'een risico moet nemen', maar dat helpt niet echt. Voor haar is het makkelijk: ze flirt met elk meisje dat ze leuk vindt. Cassie kent geen angst en is dun zonder dat ze daar iets voor hoeft te doen. Molly is introvert en - volgens haar oma - 'volslank'.

Als Cassie op een feestje Mina ontmoet, is ze voor het eerst echt verliefd. Molly is blij voor haar tweelingzus, maar voelt zich ook eenzamer dan ooit. Cassie en Mina zijn vastbesloten om een einde te maken aan Molly's reeks van onbeantwoorde liefdes en proberen haar te koppelen aan Will, een vriend van Mina. Hij is belachelijk knap, flirterig en lijkt Molly ook leuk te vinden. Perfect, toch? Maar als Molly ondertussen ook steeds meer tijd doorbrengt met Reid, haar schattige, nerdy collega, wordt het ingewikkeld. Ze moet besluiten of ze het advies van anderen opvolgt... of haar eigen hart volgt.



Na alle hype van Becky haar eerste boek was de boekenwereld enorm enthousiast toen haar nieuw
boek er aan kwam, en ik ook! En wat had ik een geluk dat hij in mijn Yalfest goodiebag zat! Eerst las ik Simon vs de Verwachtingen van de Rest van de Wereld (spoiler alert, hij is geweldig) en ik wilde nog meer van dit! Dus ik begon meteen in De Voordelen en o wat werd ik blij!


Dit verhaal gaat over Molly (aka het nichtje van Abby, aka de beste vriendin van Simon!) en zij is al zesentwintig keer verliefd geweest, maar dat alles heeft helemaal niets opgeleverd. In dit verhaal zie je hoe haar leven een beetje veranderd. Haar zus wordt verliefd, er komen twee leuke jongens in haar leven en ze weet helemaal niet hoe ze er mee om moet gaan.
Net als bij Becky haar eerste boek kreeg ik dat fijne gevoel van lezen, en niet elk boek geeft me dat. En net als bij haar eerste boek gebeurt er niet zo heel veel, gewoon het dagelijkse leven van een zeventien jarig meisje. Maar het is zo leuk en ik wilde steeds meer lezen en weten, maar ondertussen wilde ik het ook uitstellen zodat ik er zolang mogelijk van kon genieten! Alles was ook zo realistisch, het kan zo het dagboek van een meisje zijn dat Molly heet, in Amerika woont, twee moeders heeft, een tweelingzus heeft en dolgraag een vriendje wil hebben!
En dan nog een paar toffe puntjes: er wordt weer gevloekt (frakking yes), Simon en Abby hebben een kleine verschijning, en er worden weer zoveel nerdige dingen genoemd!

Molly is echt een heel leuk personage, en iemand waar ik mezelf misschien een beetje op vind lijke. Ze is verlegen en introvert.
Molly is wat dikker dan de rest, en dat spookt in haar hoofd rond. Ze is een enorm lief meisje met zoveel liefde in zich, en ik zou heel graag vriendinnen met haar zijn!
En dan heb je de rest nog! Cassie en Mina zijn heel stoer, maar ook lief, Reid is gewoon een schatje en de rest is ook zo tof! De moeders van Molly en Cassie (Patty en Nadine) vond ik ook zo leuk! En dan had je nog hun kleine broertje Xavier. Allemaal zo tof!

Dit is gewoon weer een geweldig leuk boek waar ik erg blij van word! Het leest makkelijk weg, je vind (bijna) alle personages leuk en je wil meer weten over alles en iedereen! Ik raad dit boek 100% aan!


Titel: De Voordelen van Onbeantwoorde Liefde
Auteur: Becky Albertalli
Uitgeverij: Blossom Books
Aantal pagina's: 298
Sterren: 5/5



Een reactie plaatsen