Boek wishlist #23

vrijdag 26 mei 2017



Zoals elke maand deel ik mijn wishlist weer! Deze maand vond ik het eigenlijk best lastig, omdat ik dacht dat ik niet echt nieuwe boeken zag die ik wilde hebben. Maar, de boeken hebben me niet teleurgesteld! Dus hier, mijn wishlist van mei,



Celebrate 20 years of Harry Potter magic with four special editions of Harry Potter and the Philosopher's Stone. Gryffindor, Slytherin, Hufflepuff, Ravenclaw ...Twenty years ago these magical words and many more flowed from a young writer's pen, an orphan called Harry Potter was freed from the cupboard under the stairs - and a global phenomenon started. Harry Potter and the Philosopher's Stone has been read and loved by every new generation since. To mark the 20th anniversary of first publication, Bloomsbury is publishing four House Editions of J.K. Rowling's modern classic. These stunning editions will each feature the individual house crest on the jacket and line illustrations exclusive to that house, by Kate Greenaway Medal winner Levi Pinfold. Exciting new extra content will include fact files and profiles of favourite characters, and each book will have sprayed edges in the house colours. Available for a limited period only, these highly collectable editions will be a must-have for all Harry Potter fans in 2017.


Kun je geloven dat het eerste Harry Potter boek twintig jaar geleden uitkwam? Dat is zo gek! Om dit te vieren komen er ACHT nieuwe edities van Philosopher's Stone uit, twee van elk Hogwarts huis. De hardcover edities vind ik nog het mooist, en natuurlijk wil ik dan die van Hufflepuff! Dit zal gewoon prachtig staan in mijn boekenkast, en in mijn Harry Potter hoekje.







Victor Benucci and Madeline Falco have a story to tell.

It begins with the death of Vic’s father.
It ends with the murder of Mad’s uncle.
The Hackensack Police Department would very much like to hear it.
But in order to tell their story, Vic and Mad must focus on all the chapters in between.
This is a story about:
1. A coded mission to scatter ashes across New Jersey.
2. The momentous nature of the Palisades in winter.
3. One dormant submarine.
4. Two songs about flowers.
5. Being cool in the traditional sense.
6. Sunsets & ice cream & orchards & graveyards.
7. Simultaneous extreme opposites.
8. A narrow escape from a war-torn country.
9. A story collector.
10. How to listen to someone who does not talk.
11. Falling in love with a painting.
12. Falling in love with a song.
13. Falling in love.


Huh, maar Nicky. Je hebt dit boek toch al? JA, maar niet in het Engels! En aangezien ik heel veel van dit boek houd, wil ik hem ook erg graag in het Engels gaan lezen (en de cover is ook nog eens super mooi, dus daarom wil ik hem ook!) En kom op, als echte Kid of Appetite MOET ik hem gewoon hebben. Dat moet gewoon! Ik denk dat het nog wel even zal duren voor ik hem ga kopen, maar ik kan niet wachten tot hij in mijn kast staat! 







Natasha gelooft in de wetenschap en feiten. Niet in het lot. Of in dromen die nooit uit zullen komen. Ze is zeker niet zo'n meisje dat haar grote liefde ontmoet in een platenzaak in New York. Niet op dezelfde dag dat ze met haar familie uitgezet zal worden naar Jamaica.
Daniel heeft altijd zijn best gedaan om aan de hoge verwachtingen van zijn ouders te voldoen. Hij zal chirurg worden en geen dichter, zoals hij eigenlijk wil. Maar als hij Natasha ontmoet, ziet hij ineens een andere toekomst voor zich, met haar. En hij heeft nog twaalf uur de tijd om Natasha daarvan te overtuigen
Dit boek had me al bij 'feiten', want ik ben er dol op! En verder klinkt het gewoon als een boek dat ik dolgraag wil lezen. Nicola Yoon heeft best wel indruk om me gemaakt met Alles Wat je Lief is, ook al was mijn eindoordeel niet zo heel goed. Door dat ze zo'n sterk verhaal had neergezet wil ik meer van haar lezen. En kijk nou naar deze cover, ik ben zo blij dat ze hierbij het origineel hebben gehouden.


Welke boeken staan op jouw wishlist?

Een reactie plaatsen