Waar ik naar uitkijk bij Yalfest

vrijdag 14 april 2017





Volgend weekend vind YALfest plaats, en ik heb er zoveel zin in! YALfest staat voor 'young adult literatuur festival', en is een event speciaal voor lezers. Vorig jaar was de eerste editie en ik kon er helaas niet bij zijn, maar ik hoorde zoveel positieve reacties. Dit jaar beloofd het nóg leuker zijn! Op de site staat al een hoop, en op social media verklappen ze wel eens leuke nieuwtjes over wat er allemaal te doen is. Ik heb een lijstje gemaakt met de dingen waar ik het meest naar uitkijk.



Auteurs interview

Er zullen acht internationale auteurs komen, en aan het begin van het event zal er een interview zijn, waar je achteraf ook vragen mag stellen. Het is me helaas niet gelukt alle boeken te lezen, maar ik kijk er alsnog naar uit. Ik ben vooral benieuwd naar David Arnold en Lesley Livingston, en als ik het durf wil ik misschien wel een vraag stellen.



Activiteiten 


Buiten dat er kraampjes staan waar je boek gerelateerde goodies zijn, is er ook veel leuks te doen. Zo zal er een verkleedhoek zijn, waar je je kunt verkleden. Of je kunt een mooie bookstagram foto maken bij de instagramhoek. Je kunt ook tijdelijk je favoriete quote laten tattoeëren.

Ik ben erg benieuwd naar het rad van fortuin, waar je leuke prijzen kan winnen. Ik wil graag een portret laten tekenen en een arc (vooruitexemplaar) bemachtigen!


Signeerronde 

Er zullen twee signeerrondes zijn, en per auteur mag je een boek laten signeren. Ik ben van plan om alleen in de rij bij David Arnold te staan zodat ik de Kids of Appetite kan laten signeren. Ik wil een beetje denken aan het gewicht dat ik zal dragen, en ik wil niet de hele dag in de rij staan, Ik ben zo benieuwd naar hoe David is, en wil hem graag vertellen hoeveel zijn boek voor me betekend.




De goodiebag

Bij binnenkomst zal iedereen een goodiebag krijgen. Ik vind het sowieso al tof dat ze zoveel goodbiebags inpakken, maakt niet uit wat er in zit. Maar er is verklapt dat er niet een maar twee boeken in zullen zitten! Gewoon twee boeken, hoe tof is dat? Natuurlijk ben ik benieuwd naar wat ze zijn, maar ik ben al dol gelukkig dat ik ze ga krijgen.

Een reactie plaatsen