Vrolijk Pasen Boek tag

zondag 16 april 2017






Vrolijk Pasen iedereen! Het is de tijd van het jaar waarin we paaseitjes gaan zoeken en beschilderen, een gezellig ontbijt of brunch hebben en waarin we de lente met open armen verwelkomen! 

Ik zit in een groeps app met een aantal andere boekenbloggers, en Laurie was opzoek naar een Paas boek tag, maar kon er geen vinden. Nu bedachten we met zijn alle in nog geen vijf minuten deze tag!




Paasei: een boek met een prachtige omslag

Bij dit soort vragen sta ik altijd een poosje voor mijn boekenkast, want er zijn zoveel mooie omslagen! Ik heb dan ook een tijdje staan twijfelen tussen twee boeken, maar ging voor Suzy en de Kwallen. Het is een prachtig blauw boek met mooie illustraties, en de kwallen op de snede maken het plaatje helemaal af!



Kuikentje: een geel boek

Ik kwam er achter dat ik helemaal niet zo veel gele boeken heb, dus deze keuze was dan ook snel gemaakt. Duizend Schitterende Zonnen! Dit boek heb ik nog nooit gelezen, maar ik kan me nog herinneren dat mijn vader deze altijd tijdens de vakantie las, en ik ben van plan om hem ook ooit te gaan lezen.


Lammetje: een wit boek

Witten boeken heb ik wat meer, en ik ben voor een van de mooiste gegaan. De One heeft een model met een prachtige witte jurk op de cover, een jurk waar ik best wel jaloers op ben! Ik word spontaan gelukkig als ik dit zie!





Paashaas: een boek met een of meerdere dieren

Dit vond ik eerst best lastig, maar toen mijn oog op dit boek viel was het logisch. Ik heb ooit het boek van Bambi in de kringloopwinkel gevonden en heb hem met trots in mijn kast gezet! 





Paasbrunch: een boek waarin eten een grote rol speelt

Heel veel mensen gaan denk ik voor Harteloos, want ik weet dat het hoofdpersonage daar van bakken houd. Maar ik ken een ander personage dat van bakken houd, namelijk Oscar! De Appeltaart van Hoop heeft zelfs eten in de titel, dus dat was een logische keuze!


Paastak: een boek met veel personages

Hierbij dacht ik meteen aan de Kids of Appetite! Dit boek gaat voornamelijk over Vic, maar andere personages, namelijk Mad, Baz, Zus en Coco! Ik vond het heel leuk om over hen te lezen en heb ze dan ook allemaal in mijn hart gesloten.





Lente: een boek dat je je doet herinneren aan een nieuw tijdperk in je leven/een boek met een nieuw begin


Hier moest ik best wel lang over na denken, want ik heb niet echt een boek gekoppeld aan zo iets. Het boek waar ik aan dacht was Rood als Bloed, waarin Lumikki een nieuw tijdperk van haar leven ingaat, maar dat heeft verder niets met mij te maken. Ik heb de vraag dus iets aangepaast (hehe, snap je!).



Het is een beetje kortdag, maar ik tag Anneke van Verhaalverliefd  en Laurie van Laurie's Bookshelf om deze tag over te nemen. Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden!

1 people left comments on: "Vrolijk Pasen Boek tag"