Scarlet - Boek recensie

woensdag 19 april 2017




Cinder is gevangen genomen in het paleis in Nieuw-Beijing en zal alles op alles moeten zetten om te ontsnappen en te ontkomen aan koningin Levana. Ondertussen is aan de andere kant van de wereld Scarlet Benoit uit Frankrijk op zoek naar haar verdwenen grootmoeder. Scarlet ontdekt dat zij veel verborgen hield, en dat haar geheimen levensgevaarlijk zijn. Straatvechter Wolf lijkt de enige die Scarlet kan helpen, ook al zegt haar instinct dat ze hem niet kan vertrouwen. Als de zoektocht van Scarlet en Wolf hen uiteindelijk bij Cinder brengt, blijkt dat ze elkaar veel meer nodig hebben dan ze ooit konden vermoeden. Het is oorlog op Aarde, en koningin Levana is meedogenloos - en op zoek naar hen. Scarlet is het tweede deel in The Lunar Chronicles.

Voor dit boek had ik erg grote verwachtingen. Niet alleen had ik erg genoten van Cinder, maar Roodkapje is mijn favoriete sprookje en daar is dit boek deels op gebaseerd. Ik keek uit naar de elementen van het sprookje en hoe dit in dit verhaal was gebracht.

In Scarlet gaat het verhaal door. Waar het natuurlijk vooral over Scarlet gaat, pakt het ook het verhaal van Cinder verder op. Het heeft dus meerdere vertelperspectieven en wisselt tussen de verhalen van de twee personages. Het verhaal van Scarlet krijgt natuurlijk de meeste aandacht, en ik kon er echt wel van genieten. Heel veel elementen van het originele sprookje kon ik niet vinden, maar er waren er een aantal en dat was erg vermakelijk. 
In het begin was het nog vrij rustig en het duurde even voor het een beetje op gang kwam. Toen dat eenmaal gebeurde was ik verkocht! Er waren zoveel dingen die ik niet verwachtte, iets wat me altijd wel bevalt, en waar me mond spontaan van open zakte. Ik wist totaal niet wat er gebeurde, en als dat eenmaal duidelijk werd was ik erg enthousiast.
Ongeveer op de laatste zestig pagina's wordt het enorm spannend. Zo spannend, dat ik langer doorlas dan dat ik normaal zou doen. De verhalen van Scarlet en Cinder komt richting het einde dan ook bij elkaar, wat erg interessant en leuk was! 

Scarlet was een erg interessant personage, iets anders dan de meeste die we tegen komen. Het maakte haar voor mij wat echter. Ze is pittig, maar daarbuiten ook een tienermeisje met onzekerheden en gevoelens. 
Buiten Scarlet leren we ook Wolf en Thorne kennen, twee totaal verschillende mannen. Thorne vond ik erg grappig en vermakelijk, en Wolf was dan weer erg mysterieus en interessant. Beide personages zullen ook in Cress voorkomen, en ik ben erg benieuwd wat we nog meer van hen gaan zien. 

Scarlet vond ik erg vermakelijk, ik denk nog beter dan Cinder. Voor zover ik weet zijn er nog maar weinig her vertellingen van Roodkapje. Ik las er hiervoor nog maar een, en die heeft me teleurgesteld. Ik was dus erg blij dat dit boek dat niet heeft gedaan, en ik ben enorm benieuwd hoe het verhaal verder gaat in Cress!


Titel: Scarlet
Auteur: Marissa Meyer
Uitgeverij: Blossom Books
Aantal pagina's: 422
Sterren: 4/5

1 people left comments on: "Scarlet - Boek recensie "

  1. Ik moet nog steeds beginnen aan Cinder! Ik ben echt enorm benieuwd naar alle boeken!! Blij dat je hebt genoten van Scarlet :-)

    BeantwoordenVerwijderen