Mijn niet uitgelezen boeken

woensdag 5 april 2017




Er zijn boeken waar je van hebt genoten en van houdt, maar er zijn ook boeken waar je gewoon niet van kon genieten, hoe graag je dat ook wilde, en je besluit om niet verder te gaan met lezen. Dit heb ik al een aantal keer gehad, gelukkig niet al te vaak, en dat wil ik gaan delen.


Ik heb wel vaker gehad dat ik niet kon genieten van een boek, maar dan dwong ik mezelf om het uit te lezen, soms wel tot diep in de nacht. Tot ik iemand hoorde zeggen dat het leven te kort is om minder leuke boeken te lezen, en toen ben ik er mee gestopt. Als ik er niet van geniet probeer ik het nog even, maar na een tijdje stop ik er toch mee. Er zijn zoveel andere boeken die ik wil lezen, en daar kom ik maar niet aan toe als ik mezelf dwing verder te lezen.




(Mogelijke spoilers!)
Een paar kersten geleden kreeg ik een hele mooie boxset met de Twilight boeken. De films had ik al eens gezien, en hoewel ik ze niet geweldig vond was ik toch erg nieuwsgierig naar de boeken. Twilight beviel me wel. Soms was het een beetje cliché, maar ik was vermakelijk. Al snel begon ik in deel twee, maar oh wat irriteerde ik me hier aan. Bella dit, Bella dat. Iedereen is dol op Bella terwijl ze eigenlijk maar dom en irritant is, tenminste dat vind ik. Op een gegeven moment heb ik hem dan ook weer dicht gedaan. Soms als ik zin heb in een 'slechte' film kijk ik Twilight, maar daar blijft het dan ook bij.



Toen ik Maggie Stiefvater net ontdekte wil ik zo snel mogelijk alle boeken lezen, zo ook deze. Maar toen ik er aan begon leek het net alsof ik een boek van een andere auteur aan het lezen was. Haar magische manier van schrijven was er niet. Dingen die belangrijk leken kregen haast geen aandacht, en onbelangrijke dingen werden tot in detail beschreven. Dit is dan ook geschreven voor Wolven van Mercy Falls, Raven Cycle en Dodenrit. Misschien ligt het daar aan.


Complimenten voor de mooie cover, een van de redenen waarom ik dit boek ook kocht. Het idee van het boek klonk me heel goed in de oren, en de proloog was ook heel goed. Maar daarna was het net alsof ik een kinderboek las. Volgens mij is het ook een jeugdboek, maar voorheen las ik jeugdboeken die nu mijn favorieten zien (Appeltaart van Hoop en Suzy en de Kwallen). Helaas kon ik er niet van genieten.


Seeker is ene populair boek in onder ya lezers, en ik was er heel benieuwd naar. Het zou zich afspelen in Schotland en zal over jonge krijgers gaan, maar het was voor mij vooral hoe het in elkaar was gezet wat me zo tegenviel. De schrijfstijl sprak me niet aan, en daarom heb ik hem dicht gedaan.



Tot slot een boek die ik voor Yalfest wilde lezen, maar ook daarvoor was ik erg benieuwd naar Alice in Zombieland. Het zou over zombies gaan, iets waar ik nog niet eerder had over gelezen en wat me heel leuk leek. Helaas werd ik teleurgesteld. Niet alleen door de schrijfstijl, maar ook door het verhaal. Voor mijn gevoel kregen de zombies te weinig aandacht en ging dat juist naar de typische, Amerikaanse tieners. Deze heb ik tot de helft gelezen, maar ik besloot er mee te stoppen omdat ik niet kon genieten.


Heb jij wel eens een boek half uitgelezen?

3 people left comments on: "Mijn niet uitgelezen boeken"

  1. Noooo Nicky, je laat echt hele goede boeken liggen. Magisterium is inderdaad een kinderboek, maar wordt later zoooo leuk als de magische school aan bod komt. Ook is Seeker kei goed. Begin vond ik ook lastig qua schrijfstijl, maar als je even verder leest (ongeveer na 100 bladzijdes) zit je er echt compleet in en wordt de hele Seekerwereld zo tof! Alice in Zombieland snap ik wel, want dat boek vond ik ook jammer genoeg niet je-van-het.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry! Ik kon er niet van genieten en wilde mezelf niet dwingen om verder te lezen! Iedereen zijn eigen mening, toch! :)

      Verwijderen
  2. Ik vond Seeker ook echt niet leuk, maar ik heb hem wel uitgelezen haha

    BeantwoordenVerwijderen