I love Spring booktag

woensdag 12 april 2017




We kunnen er niet om heen, het is lente! We hebben al een aantal heerlijke dagen gehad waarin we lekker in het zonnetje konden lezen, en ik weet zeker dat er nog meer zullen komen. Op verschillende blogs had ik gezocht naar een leuke boektag voor de lente, en ik kwam deze tegen!



Wat vind je het leukst aan de lente? 

Dat de natuur weer tot leven komt! Er bloeien nieuwe bloemetjes, er worden nieuwe diertjes geboren en iedereen is gewoon een stuk vrolijker. Vroeger keek ik altijd uit naar Pasen, want dan kon ik eitjes gaan zoeken en beschilderen. Of we gingen naar de kinderboerderij. Lente is een nieuwe begin, en ik word er altijd een stuk vrolijker en energieker van.



Naar welk boek kijk je deze lente het meest uit?

Een Goede Kans is het nieuwe boek van Sara Moore Fitzgerald, de zelfde auteur van de Apppeltaart van Hoop. Ik heb enorm hoge verwachtingen, zeker omdat ik enorm van haar eerste boek heb genoten. Verder ben ik benieuwd naar Op Mijn Schouders van Jeniffer Niven. Zij schreef Waar Het Licht is, een boek dat erg veel indruk op mij heeft gemaakt. Al deze covers zijn ook nog eens prachtig!




Welk boek doet je denken aan de lente?

Mijn Wreck This Journal! Dat is misschien gek, maar in de lente krijg ik in eens veel meer inspiratie, en ik ga er dan ook veel meer mee doen. Ik vind het erg fijn om buiten aan de tafel tussen al mijn creatieve spullen te zitten. Met de zingende vogels op de achtergrond en een warm zonnetje. Heerlijk!







Op welke plek ga je deze lente het meest lezen?

In de voortuin staat een ligstoel, en daar ben ik vaak te vinden als het mooi weer is. Vaak ligt mijn hond of kat dan naast me, waardoor het ook een beetje gezellig is.
Een klein nadeel is dat er vaak mensen langsfietsen, en er zijn wel eens tieners die dingen naar me roepen of over me fluisteren. Ik probeer het zo goed mogelijk te negeren, en vaak zit ik ook zo diep in mijn boek dat ik her niet doorheb.


Vind een cover met de zon er op!

Hier moest ik lang naar zoeken, maar uiteindelijk kwam ik uit op The Thing About Jellyfish. De Engelse cover vind ik iets minder mooi dan mijn Nederlandse, maar hij is alsnog mooi.




Vind een boek met veel kleuren er op, om de lente te vieren

Ook hier moest ik even over na denken, maar ik koos de Appeltaart van Hoop. Het is een van mijn favoriete covers omdat de kleuren zo mooi bij elkaar passen en mooi in elkaar overlopen.




Ik tag Anne van Anneother Book en Inge van ReadInge om deze tag ook te doen. Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden!


Welk boek doet jou aan de lente denken?

1 people left comments on: "I love Spring booktag"