Boeken waarbij ik moest huilen

zondag 23 april 2017




Er zijn mensen die bij een heleboel boeken huilen, en zelfs die helemaal niet huilen. Tot nu toe is het maar drie keer gebeurd dat ik tranen moest halen bij een boek, en ik wil over elk boek wat vertellen.



Ik weet nog dat toen ik van dit boek hoorde ik erg enthousiast werd. Het zou namelijk over depressie gaan, en niet kort daarvoor zat ik in een best wel diepe put, ik was erg depressief. Mijn moeder dacht dat het niet zo'n goed idee zou zijn als ik het zou lezen, maar ik wilde het toch. En maar goed ook, want voor het eerst voelde ik me begrepen. En dat voelde zo goed.
Het boek is nogal verdrietig, vandaar dat ik ook moest huilen. Op het einde werd het nogal heftig waardoor er tranen over mijn wangen begonnen te lopen.



Na de Appeltaart van Hoop wilde ik dit boek lezen, het zou namelijk in het zelfde straatje liggen en dus echt iets voor mij zijn. En dat is het zeker, want het is namelijk nog altijd mijn favoriet! Het gaat over Suzy, en ik herkende mezelf heel erg in haar. Er was iets gebeurt waardoor ze veel verdriet had en dat niet goed kon verwerken. Daarnaast is ze dol op feitjes en het leren van nieuwe dingen. 
Gebeurtenissen zorgde er voor dat mijn hart brak, en toen kwamen de tranen. Ik wilde Suzy zo graag een knuffel geven, en vertellen dat het wel weer goed kwam. Tegen het einde moest ik weer huilen, maar toen van geluk.



De Kids of Appetite leek me geweldig! Het zou gaan over Vic die, net als ik, zijn vader is verloren op zijn veertiende. Op een avond rent hij weg van huis met zijn vaders urn. Als hij hem opent komt hij een briefje tegen met uitstrooi instructies.
Samen met het groepje dat hij leert kennen gaat hij die instructies volgen, en er kwamen dan vaak herinneringen van zijn vader. Ik moest meteen aan mijn vader denken, waardoor het boek een nog emotionelere lading kreeg. Vooral op het einde werd het erg herkenbaar, en ik heb echt hard zitten huilen in mijn bed. Dit boek zit heel dicht bij Suzy en de Kwallen.
Ik kan ook niet wachten om David Arnold bij Yalfest te zien.

Een reactie plaatsen