Boek wishlist #22

zondag 2 april 2017


Elke maand deel ik met jullie welke boeken ik wil gaan lezen, en dit is mijn wishlist van deze maand!




De 11-jarige Alex Petroski woont in Rockdale, Colorado, samen met zijn moeder en zijn hond, die hij heeft vernoemd naar zijn grote held, de astronoom Carl Sagan. Hij zorgt voor zijn moeder, die soms dagenlang in bed ligt en niet aanspreekbaar is. Zijn droom is om zijn goud geverfde iPod de ruimte in te sturen, net zoals Sagan in de jaren zeventig heeft gedaan met een gouden plaat. Hij spreekt al zijn belevenissen in op zijn iPod, gericht aan intelligente buitenaardse wezens die deze misschien op een dag in de ruimte vinden.

Het eerste wat me opviel was de cover, die is namelijk prachtig, en ook de titel trekt me aan. Toen ik las waar het over ging, werd ik alleen maar nieuwsgieriger. Ik ben er wel achter gekomen dat dit de boeken zijn ik het liefst lees, en waar ik ook altijd heel erg van geniet. 






Loïs zit op de kunstacademie. Niemand mag haar goed verborgen geheim weten en daarom houdt ze iedereen op afstand. Zelfs die lieve en leuke Giel.
Als Loïs haar studentenkamer uit moet, biedt Giel aan om te helpen en dan blijkt dat hij haar wel ziet zitten. Loïs vindt het doodeng en geweldig tegelijk. Al snel vindt ze een kamer bij mevrouw De Vogel in huis. Maar er gebeuren vreemde dingen: de kat lijkt haar te herkennen en Loïs kan opeens prachtig pianospelen, zonder dat ze dat ooit geleerd heeft.Door Giel breekt er een andere tijd aan. Loïs bloeit helemaal op. Liefde is niet zo moeilijk als ze dacht. Toch mag hij nog steeds niet te dichtbij komen, maar hoelang blijft hij dat accepteren? Dan valt Loïs van de trap en wordt alles anders. Alles.
Om eerlijk te zijn is dit boek een groot mysterie voor mij. De tekst maakt me erg nieuwsgierig, maar ik heb er nog niet echt een beeld van in mijn hoofd. Juist daarom wil ik hem graag lezen, en ook omdat ik heel veel lovende meningen heb gehoord van andere lezers en boekenbloggers.




Ik ben een verzameling van rariteiten, een circus van neuronen en elektronen: mijn hart is de circusdirecteur, mijn ziel is een trapezeartiest en de wereld is mijn publiek. Het klinkt vreemd, want dat is het, en dat is het, omdat ik vreemd ben.
Het leven van Mim Malone staat op zijn kop. Haar vader en nieuwe stiefmoeder besloten te verhuizen, waardoor Mim opeens in de wastelands van Mississipi woont, in plaats van haar vertrouwde Ohio. En voordat deze storm goed en wel is gaan liggen, hoort ze dat haar moeder ziek is geworden.Mim laat haar nieuwe leven achter zich en stapt in een Greyhound-bus richting het noorden, naar haar échte thuis en échte moeder. Als haar duizenden kilometers lange reis opeens anders loopt dan verwacht, moet Mim de strijd met haar eigen demonen aangaan, met een beetje hulp van een paar bijzondere medereizigers.

De Kids of Appetite heb ik pas uitgelezen, en ik ben verliefd op dat boek! De schrijfstijl van David Arnold is zo fijn om te lezen, en ik ben enorm onder de indruk van zijn personages en hun verhalen en stem. Mim klinkt ook heel interessant, een meisje die net zoals vele iets mee maakt waar ze niet zo goed mee kan omgaan en een avontuur aan gaat. Ik kan echt niet wachten om dit boek in mijn handen te hebben en om in het verhaal te duiken.



Aristotle is een boze tiener met een broer in de gevangenis. Dante is een betweter met een ongewone kijk op de wereld. Als ze elkaar ontmoeten in het zwembad, lijken ze niets gemeen te hebben. Maar terwijl de twee loners meer tijd met elkaar doorbrengen, ontdekken ze dat ze een speciaal soort vriendschap delen--het soort vriendschap dat levens verandert en een leven lang duurt. En het is dankzij hun vriendschap dat Ari en Dante de belangrijkste waarheden over henzelf zullen ontdekken--en over het soort mensen dat ze willen zijn.

Nog een boek dat wordt uitgegeven bij Blossom Books! O wauw, moet je die cover eens zien, dat maakt je toch al meteen nieuwsgierig? In een vlog van de uitgeverij vertelde ze waar het over zou gaan, en ik werd heel enthousiast toen ik hoorde dat het zich in de jaren 80 zal afspelen. Waarom weet ik niet, maar dat trekt me heel erg aan. Maar ik ben ook benieuwd naar de personages en wat ze zo bijzonder maakt.



Welk boek wil jij het liefst lezen?

Een reactie plaatsen