Blossom Books wishlist

zondag 9 april 2017




Blossom Books is een van onze geliefde uitgeverijen, en misschien wel een van mijn favorieten! Alle BB boeken die ik tot nu toe heb gelezen vond ik echt heel goed.
Er zijn alleen nog een hoop boeken die ik wil lezen van deze uitgeverij! Ik heb een lijstje gemaakt met de boeken, en die ga ik delen!



Simon Spier is zestien jaar en valt op jongens, maar wil dat liever nog niet aan iedereen vertellen. (Qua drama heeft hij genoeg aan zijn rol in de schoolmusical.) Maar dan belandt een e-mail naar zijn online crush bij de verkeerde persoon, en is Simons geheim opeens niet meer veilig. Zijn klasgenoot Martin chanteert hem: als Simon hem niet helpt met het vinden van een perfecte date (bij voorkeur met Simons beste vriendin Abby), zorgt Martin ervoor dat de hele school op de hoogte is van Simons geaardheid. En erger nog: van de identiteit van Blue, aan wie Simon zijn e-mails stuurt.


Waarom ik dit boek nog niet eerder heb opgepakt weet ik niet, want ik hoor er heel veel goeds over. Ik heb al vaker boeken gelezen waarin homoseksualiteit zit, maar het was nog nooit het hoofd onderwerp. Momenteel is de film in de maak, en nadat ik het boek heb gelezen wil ik die erg graag zien.




Hannah en Sam kennen elkaar niet, maar hebben allebei dezelfde missie: niet als maagd naar de universiteit gaan. Niet dat ze nou per se op zoek zijn hun lobster, nee, seks is gewoon iets wat ze een keer gedaan moeten hebben zodat ze verder kunnen met hun leven. Ze hebben hiervoor nog precies één zomer. Maar in plaats van een onvergetelijke vakantie vol jaloersmakende romantiek en stomende seksmarathons, gaat het er tijdens de zomer van zowel Hannah als Sam nogal awkward aan toe.

Ook hier hoor ik veel lovende reacties over. Het moet grappig, romantisch en enorm awkward zijn, en dat lijkt me echt heel leuk. Het lijkt me vooral erg uniek. Ook heb ik (volgens mij) nog nooit een boek gelezen met meer dan een auteurs. In ieder geval niet waar er samen een verhaal wordt geschreven. 
Dit boek wil ik heel graag in de zomer lezen, want volgens mij is het daar echt perfect voor!



Jude en haar tweelingbroer Noah zijn op hun 13e onafscheidelijk, ondanks hun uiteenlopende karakters. Noah is introvert, tekent de hele dag en is in stilte verliefd op de buurjongen, terwijl Jude van de rotsen in zee springt, knalrode lippenstift draagt en genoeg praat voor hen allebei. Maar na een tragische gebeurtenis groeien Noah en Jude steeds meer uit elkaar. Drie jaar later spreken ze elkaar amper nog en lijkt hun band onherstelbaar beschadigd. Dan ontmoet Jude een eigenwijze, vreemde maar knappe jongen, die haar voorstelt aan iemand die haar hele leven (en dat van Noah) opnieuw omgooit.
Het verhaal waarin de tweeling dertien is wordt door Noah verteld. De jaren daarna door Jude. Wat Noah en Jude zich niet realiseren is dat ze allebei maar de helft van het verhaal hebben, en dat hun wereld pas weer compleet zal zijn als ze elkaar terug weten te vinden.


Als het goed is is dit het favoriete boek van Myrthe (uitgever bij Blossom Books), en ik ben heel benieuwd waarom. Ik ben erg nieuwsgierig naar de band tussen de tweeling, en wat er gebeurt waarom ze elkaar bijna niet meer spreken. 




Lennie Walker is zeventien als haar zus Bailey plotseling overlijdt. Vanaf dat moment staat ze er alleen voor, terwijl Lennie gewend is veilig in de schaduw van haar tempe¬ramentvolle zus te blijven. Daarbij zijn er, ondanks haar niet-bestaande voorgeschiedenis met de liefde, opeens twee jongens die haar aandacht vragen. Toby was het vriendje van Bailey, en ze lijken als enigen elkaars verdriet écht te begrijpen. Joe is nieuw, komt uit Parijs en heeft een magische grijns en een ongelooflijk muzikaal talent. Lennie worstelt met haar nieuwe plaats in het middelpunt van de belangstelling én met de aandacht van Toby en Joe. Bij de een vergeet ze haar verdriet, maar alleen de ander kan haar troosten. Voor Lennie zijn de jongens als de zon en de maan. En ze weet dat als die botsen, de hele wereld explodeert.

Dit boek is van de zelfde auteur als Ik Geef Je de Zon, en ik hoor er net zoveel lovende reacties over. Volgens mij zal dit boek mij wel liggen, aangezien ik weet hoe het is om een familielid te verliezen. Lennie lijkt me een erg mooi personage, die helaas in een grote tweestrijd verwikkeld zit en ik ben erg benieuwd hoe dat gaat lopen.





NIMONA
is een impulsieve jonge gedaanteverwisselaar met een uitzonderlijk talent voor schurkenstreken, die zich besluit op te dringen als sidekick aan superschurk
BALLISTER ZWARTHART
zodat ze samen zijn snode plannen naar een hoger niveau kunnen tillen.
Hun missie: bewijzen dat heer Ambrosius Goudzak en zijn collega's van het Instituut voor Rechtshandhaving & Heldendom niet de helden zijn die ze pretenderen te zijn. Als hun plan escaleert en de hele samenleving in gevaar brengt, realiseert Zwarthart zich dat Nimona's gave net zo duister en mysterieus is als haar verleden. En dat haar wilde, onvoorspelbare kant misschien wel gevaarlijker is dan hij wil toegeven...


Nimona is ene stripboek, en ik heb hem al heel vaak in mijn handen gehad in de boekenwinkel. Ik ben er zo benieuwd naar! Ik zou graag meer stripboeken willen lezen, en dit lijkt me een goede start. Toen ik jonger was las ik wel eens strips, en dat vond ik erg leuk. Ik weet dat ik een nerd ben, maar ik denk dat ik me een enorme nerd ga voelen als ik deze lees.





Niemand weet waarom de aanraking van Juliette dodelijk is, maar Het Herstel heeft grootse plannen met haar. Ze willen haar gebruiken als wapen in hun strijd voor een alleenheerschappij.Juliette heeft haar eigen plannen. Ze vindt voor het eerst in haar leven de kracht om terug te vechten, en om aan een toekomst te denken met de jongen van wie ze dacht dat ze hem voor altijd kwijt was.
De Vrees Me serie sprak me als eerste aan door de covers, die zijn namelijk prachtig! Maar daarbuiten werd ik ook benieuwd naar het verhaal. Ik weet niet wat ik van deze wereld moet verwachten, eigenlijk weet ik totaal niet wat ik kan verwachten. Maar dat maakt het juist zo spannend.


Het ooit zo rijke Ravka wordt sinds tientallen jaren in tweeën gedeeld door de Schaduwvlakte; een ondoorgrondelijke duisternis, vergeven van monsters die teren op mensenvlees. Het lot van het land is onzeker.Alina Starkov is nooit ergens goed in geweest. Maar als haar regiment wordt aangevallen en haar beste vriend Mal zwaargewond raakt, ontwaakt er bij Alina een onbekende kracht die zijn leven redt. Een kracht die het door oorlog getergde koninkrijk voor eens en altijd kan bevrijden. Alina moet alles achterlaten en wordt meegevoerd naar het hof, waar ze getraind zal worden tot lid van de Grisha: het magische elitekorps dat wordt geleid door de mysterieuze Duisterling.Alina moet de geheimen van de Grisha leren doorgronden nu de toekomst van Ravka in haar handen ligt. In de dreigende duisternis leert Alina niet alleen haar kracht beheersen, maar leert ze ook een kant van zichzelf kennen die ze misschien liever nooit had ontdekt.
Wauw, naar deze boeken heb ik heel vaak staan kijken in de winkel, maar ik heb ze nooit opgepakt. Waarom weet ik niet, want ik wil ze dolgraag lezen. Iets spreekt me aan aan deze boeken, en ik weet niet wat. Ik krijg er een bepaald gevoel bij waardoor ik erg blij wordt en waardoor ik weer weet hoeveel ik van boeken houd.

Wel Blossom Books boek moet ik volgens jou als eerste lezen?

1 people left comments on: "Blossom Books wishlist"

  1. Simon is zo leuk!! Haal m snel alsjeblieft, er komt in 2018 een film van!! De rest staan ook op mijn lijstje, haha!

    BeantwoordenVerwijderen