Mijn favoriete Disney sidekicks

zondag 12 maart 2017


Eerder vertelde ik al dat ik wat meer over Disney wil gaan schrijven, omdat ik er heel veel van hou. Vorige maand plaatste ik al een blogje waarin ik mijn favoriete Disney films deelde. Nu plaatste ik niet veel later een pol op Twitter waarin ik mijn volgers vroeg wat mijn volgende Disney favorieten zou worden, en daaruit kwam Disney sidekicks!
Voor de gene die niet weten wat een sidekick is, dat is het vriendje van een hoofdpersonage. Dus denk bijvoorbeeld aan Tinkerbell bij Peterpan, of Meeko bij Pocahontas.




Pascal


Het eerste wat ik zo leuk vond aan Pascal was dat hij niet het knuffelige, zachte diertje is dat je vaker tegen komt. Hij is een salamander, en dat vind ik heel tof.
Net als andere sidekicks houdt hij heel veel van zijn baasje, en hij is heel schattig. Maar hij is ook heel eigenwijs, een beetje ondeugend en hij zal altijd opkomen voor wat goed is!


Bing Bong

Bing Bing is het fantasie vriendje van Riley uit Inside Out. Wat hij is is niet precies duidelijk, maar hij is deels olifant, deels kat, deels dolfijn, maar vooral gemaakt van suikerspin!
Bing Bong is zo'n iemand die niet bepaald slim is, maar wel heel wijs en de mooiste dingen kan zeggen. Ook hij houdt enorm veel van zijn baasje Riley en hij heeft echt alles voor haar over,
Ik heb behoorlijk wat traantjes gelaten



Tinkerbell


Vroeger vond ik Tinkerbell eigenlijk niet zo leuk. Ze was altijd een beetje gemeen en jaloers, maar toen ik ouder werd begreep ik dat goed. Tinkerbell is er altijd voor Peter, en dan is er in eens Wendy die haar plaats in pikt.
Tinkerbell is ook nog eens enorm creatief en in alle troepjes die ze vind ziet ze wel iets dat ze kan maken. En ze is een elfje, dat maakt haar extra speciaal!


Stampertje


Stampertje is het beste vriendje van Bambi, een van mijn favoriete Disney personages. Stampertje is een beetje eigenwijs en moet oppassen met wat hij zegt. Maar daarbuiten staat hij altijd klaar voor Bambi en wil hij hem alles leren. Van praten, tot schaatsen! De scene waarin hij Bambi woordjes leert is dan ook een van mijn favoriete Disney scenes!



Wie is jouw favoriete Disney sidekick?

1 people left comments on: "Mijn favoriete Disney sidekicks"

  1. Bing Bong is zo leuk!! Mijn favoriet is Nala van Lion King. De kat van de achterburen is er naar vernoemd! Favoriete kat van de wijk (op Snoezie na)

    BeantwoordenVerwijderen