De Kids of Appetite - Boek recensie

woensdag 29 maart 2017



Bruno Victor Benucci III en Madeline Falco hebben een verhaal te vertellen. Het begint met de dood van Vics vader en eindigt met een moord. De politie van Hackensack wil heel graag horen wat er allemaal is gebeurd. Maar dit verhaal is niet zomaar verteld. 

Dit is een verhaal over:
1. Een urn met uitstrooi-instructies 
2. De gedenkwaardige natuur van de Palisades in de winter
3. Een slapende onderzee√ęr
4. Twee liedjes over bloemen
5. Cool zijn op een ouderwetse manier
6. Zonsondergangen & ijsjes & boomgaarden & kerkhoven
7. Gelijktijdige totale tegenstrijdigheden
8. Ternauwernood ontsnappen uit een door oorlog verscheurd land
9. Een verhalenverzamelaar
10. Een verlaten kas als hoofdkwartier
11. Hoe je naar iemand luistert die niet praat
12. Verliefd worden op een schilderij
13. Verliefd worden op een liedje
14. Verliefd worden


Soms kom je een boek tegen waar je al meteen een speciaal gevoel bij hebt. Dat kan komen door de cover, of door de titel of de woorden op de achterflap. Het hele totaal plaatje maakt je ontzettend nieuwsgierig naar dit boek, en je kan alleen maar hopen dat het je niet teleurstelt. Dat had ik bij dit boek. De Kids of Appetite maakte me zo nieuwsgierig! Ik kreeg hem voor mijn verjaardag en begon er zo snel mogelijk in.

Wat mij vooral aansprak was Vic, een van de twee vertelperspectieven. Hij heeft net als ik zijn vader verloren op zijn veertiende. De manier is dan wel heel anders, maar het gemis is het zelfde. Hij heeft zijn speciale herinneringen aan zijn vader, net als ik. Hij mist alles aan hem, zelfs de minder leuke dingen, net als ik. Hij zorgde er voor dat ik me begrepen voel en weet dat ik niet de enige ben. Hij liet me voelen dat het niet erg is om hem te missen en dat dat normaal is. Na bijna zes jaar wordt het makkelijker, maar soms komt het in eens heel hard aan en dat voelt rot. Maar dat is niet erg, dat mag. En dat vond ik heel fijn. Vic vertelde veel over zijn vader, en ergens deed hij me aan mijn eigen vader kennen. Beide prachtige mannen die prachtige dingen deden, en zielsveel van hun kinderen en vrouw hielden.
Daarnaast heeft hij het Moebius-syndroom, iets waar ik (volgens mij) nog nooit van had gehoord. Ik vond dat dit hem echt afmaakte, en hem nog echter liet lijken. Het wordt genoemd, maar er wordt geen grote heisa over gemaakt en dat vond ik heel tof.


Het las ook zo fijn. Alsof iemand me echt een verhaal probeerde te vertellen, en daar de tijd voor nam om het zo goed mogelijk te laten klinken. 
Wat me ook erg beviel waren de Harry Potter referenties.

In heel veel boeken kom je meestal wel een clich√© setje personages tegen, maar niet in deze. Deze zijn zo echt, oprecht en zo mooi. Soms had ik het gevoel dat ze zo van het papier konden komen. Iedereen heeft iets meegemaakt, de een misschien wat heftiger dan de ander, maar ze zijn er voor elkaar en schuiven hun eigen problemen aan de kant om er te zijn voor elkaar. 
Er waren kleine dingen die een personage af maakte. Zo houden ze van lezen, een bepaald liedje of een flinke beker ijs.
Iemand zei dat je met elk personage wel bevriend wil zijn, en dat klopt! Ik kreeg ook niet het gevoel dat er een hoofdpersonage is. Vic zijn verhaal krijgt hier de meeste aandacht, maar ik vond alle personages net zo belangrijk en speciaal als hem.

Dit boek bevat niet een verhaal. Dit zijn meerdere verhalen die bij elkaar komen, en dat is mooi. Het is net een puzzel waarbij de stukjes niet goed passen, maar wel bij elkaar horen. Het kan botsen, het kan passen. Maar het is goed, en het is mooi. Want ze leefde, en ze lachte. En ze zagen dat het goed was!

Er zijn ook maar weinig boeken die me zo in mijn hart hebben geraakt, en me hebben laten huilen. Dit is een van de weinige boeken die dat bij mij heeft gedaan, en het heeft een speciaal plekje in mijn hart. Ik houd van dit boek, en ik hoop dat ik nog vaak zal terugkomen.




Titel: De Kids of Appetite
Auteur: David Arnold
Uitgeverij: Blossom Books
Aantal pagina's: 328
Sterren: 5/5

2 people left comments on: "De Kids of Appetite - Boek recensie "

  1. Mooie recensie Nicky! Ik vond het boek ook echt fantastisch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij dat je zo van het boek hebt genoten!!

    BeantwoordenVerwijderen