The Perks of Being a Wallflower - Film recensie

woensdag 8 februari 2017


Een ontroerend drama over de prachtige hoogtepunten en verschrikkelijke dieptepunten op de weg van tiener naar het volwassen leven. De film behandelt de voor velen herkenbare onderwerpen als populariteit, eerste liefde en seks - en de echte vrienden die je tijdens alle verwarrende en lastige situaties door dik en dun bijstaan.

Volgens mij kent iedereen deze film wel, en anders het boek. Een paar jaar geleden zag ik deze film voor het eerst, en achteraf was ik een emotioneel wrak! Ik had gelachen, maar ook gehuild. Heel veel van de gevoelens van de personages herkende ik. Ik hield meteen van deze film!
Een paar jaar later (vorig jaar) las ik het boek eindelijk. Het viel me meteen op dat ze enorm dicht bij het boek zijn gebleven. Dat komt omdat de auteur ook het script heeft geschreven en dat was heel erg fijn. Daardoor kwam er in beeld wat hij ooit op papier heeft gezet. 
Er zit echt hele goede muziek in de film, muziek die ook in het boek is besproken. Dat gaf zo veel meer kracht aan de film. Ik vond ook dat ze echt de juiste acteurs hebben gebruikt voor de film. Logan Lerman, Emma Watson en Ezra Miller hebben de personages zo goed neergezet.

Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen. Ik vind deze film zo goed en het is zo prachtig dat ik het niet in meer woorden kan uitdrukken. Mensen die hem hebben gezien weten vast wat ik bedoel. 






Een reactie plaatsen