Muziek wishlist

vrijdag 10 februari 2017




Buiten mijn liefde voor boeken heb ik, net als vele, een grote liefde voor muziek! Bij zoveel dingen die ik doe heb ik wel muziek op. Bij het bloggen, afwassen of als ik mijn kamer opruim. Maar soms lig ik gewoon met mijn ogen dicht op mijn kleed met muziek op en mijn lampjes aan in mijn kamer. Maar eigenlijk heb ik maar weinig cd's, en ik zou graag wat meer toevoegen aan mijn collectie!


Ed Sheeran is mijn favoriete zanger. Al vanaf toen hij nog helemaal niet bekend was en pas net zijn eerste album uit had luisterde ik al met veel liefde naar zijn muziek. Het is ontzettend uiteenlopend. Muziek met slechts zijn stem en een gitaar, maar ook met meerdere instrumenten wat het wat krachtiger maakt. Twee nummers van dit album ken ik al, maar ik ben zo ontzettend benieuwd naar de rest!




Multiply heb ik eigenlijk al, maar niet deze editie. Hier staan namelijk wat extra nummers op, maar ook zijn film/documentaire over hoe hij drie dagen Wembley Stadium had uitverkocht. De film heb ik al gezien in de bioscoop. Het werd zelfs live gestreamd vanuit Londen, en eigenlijk heb ik Ed een soort van live horen zingen. Dat was wel heel tof!




De muziek van Jamie Lawson valt denk ik wel een beetje in het zelfde genre als dat van Ed, en ik luister het al vaak. Maar ik heb zijn album nog niet op cd, en dat wil ik wel erg graag. Jamie heeft een hele mooie stem en ik vind zijn liedjes heel tof.




Dodie ken ik al een tijdje door haar YouTube kanaal, Doddleoddle. Ze schrijft enorm veel muziek en ik houd er zo van. Ze stopt er zoveel emotie in en dat kun je ook horen. Haar stem is misschien niet geweldig, maar door middel van harmonie en heer ukelele maakt ze er een kunstwerkje van!


Welk album zou jij graag op cd of lp willen hebben?

3 people left comments on: "Muziek wishlist "

  1. Dodie kende ik nog niet, gelijk even opgezocht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Buiten haar muziek is ze ook een hele toffe youtuber!

      Verwijderen
  2. Aangezien wij geen cdspeler hebben ben ik de muziek aan het kopen op lp's, maar ik wil inderdaad ook graag nog meer verzamelen! Jamie Lawson kende ik nog niet, dus ik zal het zeker eens opzoeken

    BeantwoordenVerwijderen