Mijn favoriete Disney films

woensdag 22 februari 2017





Laatst herinnerde ik me weer in eens waarom ik deze blog ben begonnen. Om te schrijven over dingen die ik leuk vind! En een van de dingen die ik het leukst vind is Disney, en ik word er zo gelukkig van als ik er over praat. Daarom heb ik besloten dat ik de komende tijd wat meer over Disney ga praten. En vandaag ga ik mijn favoriete Disney films met jullie delen!


Peter Pan



Ik was vast niet de enige die als klein meisje hoopte dat Peter Pan ooit aan mijn raam zou staan om me mee te nemen naar Neverland zodat we daar avonturen zouden kunnen beleven. Peter Pan is een klassieke Disney film die me dat speciale gevoel geeft waardoor ik weet waarom ik zo van Disney houd. Ik houd zoveel van de avontuur in deze film en het magische gevoel dat ik er bij krijg.



Tarzan



Tarzan heeft altijd al een speciaal plekje in mijn hart gehad. Het is de muziek en het verhaal van de twee werelden die bij elkaar komen. Er zit ook veel humor in waar ik nog altijd om moet lachen. Vroeger wilde ik Jane zijn zodat ik samen met Tarzan aan lianen door de jungle zou kunnen vliegen.
Tarzan is dan ook wel mijn favoriete Disney film.



The Lion King



Natuurlijk hoort The Lion King in dit rijtje thuis. Dit is een van de beste Disney films ooit en ik houd er van. Ik heb hem van de week nog gekeken toen ik ziek op bed lag. Sinds mijn vader is overleden heeft het een andere betekenis voor mij gekregen, en ergens her ken ik de relatie tussen Simba en Mufasa wel. Mijn vader vertelde me ook over de cirkel van het leven en leerde me prachtige lessen.



Tangled



Deze film is geweldig. Er zitten zoveel elementen in waar ik van houd. Een mooi verhaal, humor en goede muziek. Ik word er zo vrolijk van, en ik krijg nog steeds kippenvel bij de scene met al de lampionnen. Dat is dan ook een van mijn favoriete Disney momenten ooit.




Wat is jouw favoriete Disney film?

2 people left comments on: "Mijn favoriete Disney films"

  1. Mijn favoriet is Alice in wonderland, maar dat wist je vast nog niet hihi. Peter Pan vind ik ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn favoriete Disney film is toch wel 101 Dalmatiƫrs. Vroeger was dit de enige film die mijn oma had dus elke keer als ik bij haar was keek ik die film wel 2 of 3 keer.

    BeantwoordenVerwijderen