Boek wishlist #20

zondag 5 februari 2017




Als een echte boekenliefhebber ben ik dagelijks opzoek naar boeken waardoor ik vaak ook nieuwe boeken ontdek. Dit zijn de boeken die ik aan mijn boek wishlist toevoeg!




In dit fantastische sciencefictionverhaal creëert Veronica Roth een universum waarin iedereen een unieke gave heeft. Cyra’s gave geeft haar pijn, maar ze kan ook anderen onnoemelijk veel pijn doen. Haar broer Ryzek heerst als wrede tiran over hun land, Shotet. Ryzek misbruikt Cyra’s gave om zijn vijanden te martelen. Maar Cyra is meer dan een wapen in handen van haar broer: ze is snel, veerkrachtig en slimmer dan hij denkt. 
Wanneer de knappe Akos uit het vredelievende, naburige rijk Thuve als gevangene in Cyra’s wereld terechtkomt, lijkt de vijandschap tussen hun landen en hun families onoverkomelijk. Samengebracht door het lot moeten ze een allesbeslissende keuze maken.



Ik heb al enorm genoten van de Divergent serie. De schrijfstijl was heel fijn, het had overtuigende personages en het verhaal was heel goed in elkaar gezet. En dit verhaal klinkt heel anders, en ik ben er zo benieuwd naar! En moet je die cover nou eens zien!



Minty is een vrolijk meisje, maar als haar ouders gaan scheiden stort haar wereld in. Ned Buckley komt halverwege het jaar bij Minty in de klas. Hij is een humeurige, mysterieuze jongen die nooit praat. Als Minty haar toevlucht zoekt in Nettlebog, het bos waar de rivier tussen de bomen stroomt, ziet ze dat Ned met zijn oma in een caravan aan de rivier woont. En Minty ontdekt steeds meer over Ned: hij is in staat om wilde paarden te berijden. En hij weet dingen over het leven die haar zullen redden. Of op zijn minst een zeer goede kans zullen geven. 


Yes, een nieuw boek van Sarah Moore Fitzgerald! Ik houd zoveel van De Appeltaart van Hoop! Dat boek droeg zoveel emotie met zich mee, Ik genoot van de stem, van de personages en gewoon van het hele verhaal. Dit verhaal klinkt heel interessant, ik kan echt niet wachten om hem te gaan lezen! En opnieuw, die cover is zo mooi!




Op mijn schouders draait om Libby en Jack. Iedereen denkt ze te kennen: Libby als het dikste meisje van het land en Jack als de eeuwige lolbroek. Als ze elkaar ontmoeten zijn ze allebei vooral kwaad, maar al snel daarna verrast. Want hoe beter ze elkaar leren kennen, hoe minder eenzaam ze zich voelen. Op mijn schouders is een indringend en bijzonder liefdesverhaal.


Ook van dit boek verwacht ik veel, omdat Waar het Licht is heel veel met me gedaan heeft. Dit soort boeken zijn toch echt mijn favoriete boeken geworden omdat ik me er vaak goed in kan vinden. Hierbij ben ik nieuwsgierig omdat ik mezelf vaak eenzaam voel, dus ik weet zeker dat dit me zal aanstaan.




Wanneer Thaniel Steepleton thuiskomt van zijn werk vindt hij een gouden zakhorloge op zijn kussen. Dit horloge redt een paar maanden later op wonderlijke wijze zijn leven. Gefascineerd door het zakhorloge gaat Thaniel op zoek naar de maker ervan. Dit blijkt Keita Mori te zijn, een eigenzinnige Japanse immigrant. Hij laat Thaniel kennismaken met een fantastische wereld van uurwerken, muziek en mysterie. Het lijkt allemaal onschuldig, maar een reeks van onverklaarbare gebeurtenissen doet Thaniel vermoeden dat er meer is dan hij op het eerste oog kan bevatten. Wanneer Grace Carrow in hun leven komt, raakt alles in een stroomversnelling. Thaniel wordt heen en weer geslingerd tussen zijn liefde voor de één en zijn loyaliteit aan de ander.

Dit klinkt echt heel tof! Het geeft me een beetje het gevoel dat ik kreeg toen ik Het Nachtcircus leerde kennen, en dat boek vind ik heel goed. Het lijkt zo spannend, echt heel tof! Ik kan niet wachten! 

2 people left comments on: "Boek wishlist #20"

  1. wordt weer een paar extra boekenplanken op je kamer toevoegen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whaat? Er komt een 'nieuwe' Appeltaart van hoop? Dat is zo vet, die wil ik ook lezen!

    BeantwoordenVerwijderen