Wat de boekenwereld staat te wachten in het voorjaar

woensdag 4 januari 2017




Zojuist kreeg ik een hele leuke mail. Het voorjaar zit er al weer komen, en dat betekend een hele hoop nieuwe dingen voor de boekenwereld. Ik ga een paar van mijn favoriete delen.





Yalfest 2017!

Op 23 april zal de tweede editie van Yalfest plaatsvinden, en ik ga er heen! Zo af en toe worden er op twitter leuke nieuwtjes gedeeld en er zijn al acht auteurs bekend. Onder anderen Veronica Rossie, David Arnold en Victor Dixen zullen er zijn. Je krijgt een leuke goodiebag en kan een masterclass volgen. Ik kan echt niet wachten!



Nieuwe boeken!

Carve the Mark: 

In januari komt het nieuwe boek van Veronica Roth uit. Carve the Mark gaat over een wereld waar iedereen een speciale gave heeft. Zo heeft Cyra een gave die haar pijn geeft, maar ze kan andere ook pijn doen. Haar broer is een wrede tiran die over hun land heerst en Cyra haar gave misbruikt. 
Dit vind ik echt enorm spannend, en ik vond de Divergent serie al hele fijne boeken om te lezen. 


Onverschrokken:

In februari komt Onverschokken uit, en de auteur Lesley Livingston zal aanwezig zijn op Yalfest.
Dit boek gaat over Fallon, de dochter van een koning. Ze is voorbestemd om met haar vaders troepen tegen de Romeinen te strijden. Op haar zeventiende verjaardag wil ze dat haar vader haar beƫindigd als strijder en dat haar grote liefde haar vader om haar hand vraagt. Maar alles loopt anders dan verwacht.
Dit klinkt echt heel uniek. Ik vind de Romeinse tijd echt enorm interessant en houd van stoere vrouwelijke personages. Deze wil ik nog voor Yalfest gaan lezen!


Een Goede Kans: 

Hoera, een nieuw boek van Sarah Moore Fitzgerald! De Appeltaart van Hoop is een van mijn favoriete boeken en ik wil zo graag meer van haar werk lezen.
In Een Goede Kans gaan de ouders van de vrolijke Minty scheiden en haar wereld stort in. De humeurige, mysterieuze Ned komt bij haar in de klas en hij praat nooit. Minty ontdekt dat hij samen met zijn oma in een caravan in het bos woont, en ze komt nog veel meer te weten over hem. Hij is in staat om wilde paarden te berijden.
Ik hou zoveel van het verhaal van de Appeltaart van Hoop, ik kan echt niet wachten om dit boek ook te gaan lezen!


Lang en Gelukkig:

De Prins en de Lijfwacht en De Koningin en de Favoriet worden gebundeld. Het is een prachtige uitgave met bonus materiaal, een kaart en artwork. De verhalen heb ik al gelezen, en ik zou de bundel ook graag in mijn boekenkast willen hebben!

Nieuwe delen in een serie: 

Natuurlijk komen er ook weer nieuwe delen in series uit. Zo krijgen de Seeker serie, de Hof van Doorns en Rozen serie en de Riders serie hun ontknoping. Zelf ben ik enorm benieuwd naar Hof van Doorns en Rozen 3.




Waar kijk jij het meest naar uit?


Een reactie plaatsen