Raad het (Disney) liedje

zondag 22 januari 2017



Ik ben al zo lang ik me kan herinneren een grote Disney fan, en ik zing ook heel graag mee met Disney liedjes als ik bijvoorbeeld de afwas doe of mijn kamer aan het opruimen ben. En toen ik laatst op Youtube zat te luisteren naar Disney, kwam ik een Disney song quiz tegen. En toen begon dat gloeilampje boven mijn hoofd te gloeien. Ik ga de quiz doen en hier mijn antwoorden plaatsen. En ik ben echt eerlijk. Als je mee wilt doen kun je de video hier vinden. Veel plezier!




Eerste liedje: 

Mijn antwoord: I'll Make a Man Out of You - Mulan

Dit liedje staat in mijn 'Disney afwas playlist', dus ik luister er sowieso elke dag wel naar. Deze had ik goed! 
1 punt


Tweede liedje:

Mijn antwoord: I Won't Say I'm in Love - Hercules

Ook dit nummer staat in die playlist, dus ook deze had ik goed.
1 punt


Derde liedje: 

Mijn antwoord: Two Worlds - Tarzan

Tarzan is mijn favoriete Disney film en Phil Collins een van mijn favoriete zangers. Als ik deze fout had had ik me een potje geschaamd.
1 punt

Vierde liedje:

Mijn antwoord: Outcast - Hunchback of Notherdame

Deze film had ik pas geleden nog gezien in een lange tijd, en normaal luister ik niet echt naar liedjes van deze film. 
1 punt

Vijfde liedje:

Mijn antwoord:  I Wanne Be Like You - The Jungle Book

Vroeger keek ik best vaan naar The Jungle Book, maar dat is al even geleden en ik heb de liedjes ook niet vaak geluisterd. 
1 punt

Zesje liedje: 

Mijn antwoord: Tale As Old As Time - Beauty and the Beast

Eigenlijk heet het liedje ook 'Beauty and the Beast', maar ik herkende hem in iedergeval!
1/2 punt

Zevende liedje:

Mijn antwoord: The Circle of Life - The Lion King

Ook The Lion King is een van mijn favoriete, dus deze kon ik gewoon niet fout hebben. En zodra dit nummer begint zijn mijn katten niet veilig!
1 punt

Achtste liedje:

Mijn antwoord: I See the Light - Tangled

Deze film heb ik al heel vaak gezien, en het is een van mijn favoriete Disney scenes en liedje. Het is zo mooi!
1 punt

Negende liedje:

Mijn antwoord: x - Emperor's New Groove

Een film die ik al heel lang niet heb gezien en ik luister nooit naar de liedjes. Het is dat ik een paar woorden herkende, anders had ik zelfs de film niet goed. Het nummer is 'Kusco's Theme Song'
1/2 punt

Tiende liedje:

Mijn antwoord: Almost There - Princess and the Frog

Niet iets waar ik vaak naar luister, maar ik herkende het zeker en ik vind het ook een erg leuk nummer.
1 punt

Elfde liedje:

Mijn antwoord: A Whole New World - Aladdin

Een van de nummers die ik graag luister tijdens de afwas, en ik denk ook een van mijn favoriete nummers. 
1 punt

Twaalfde liedje:

Mijn antwoord: I wanna be Like Other Girls - Mulan 2

Bijna goed! Het liedje heet 'Like Other Girls'.
1/2 punt

Dertiende liedje:

Mijn antwoord: On My Way - Brother Bear

Opnieuw Phil Collins! Het kon niet anders dan dat ik deze goed had.
1 punt

Veertiende liedje:

Mijn antwoord: Heigh Ho - Snow White and the Seven Dwarfs

Ik denk dat iedereen dit liedje wel herkent en zelfs een beetje mee kan zingen. 
1 punt

Vijftiende liedje:

Mijn antwoord: You've Got a Friend in Me - Toy Story

Ook dit liedje heb ik vroeger best vaak gehoord aangezien ik de film erg graag keek.
1 punt

Zestiende liedje:

Mijn antwoord: Part of That World - The Little Mermaid

Het is eigenlijk 'Part of Your World'. Niet helemaal goed maar ik luister hem dan ook niet regelmatig. 
1/2 punt

Zeventiende liedje:

Mijn antwoord: Love is an Open Door - Frozen

Frozen is nog niet zo heel oud en dit liedje luister ik wel eens. Ik vind hem erg leuk!
1 punt

Achttiende liedje:

Mijn antwoord: A Dream is a Wish Your Heart Makes - Cinderella

Een classic! Deze herkende ik meteen!
1 punt

Negentiende liedje:

Mijn antwoord: x - x

Hier schaam ik me een beetje voor. Het is 'Not One of Us' van The Lion King 2. De film heb ik niet vaak gezien en ik luister de liedjes ook niet. Jammer.
0 punten

Twintigste liedje

Mijn antwoord: Colours of the Wind - Pocahontas

Ook deze herkende ik meteen. Het is een prachtig nummer waar ik graag naar luister.
1 punt



Alles bij elkaar gerekend heb ik zeventien punten en ik ben er erg trots op! Soms had ik de titel niet helemaal goed, en twee keer wist ik het niet. En ik vond dit echt leuk om te doen! Waarschijnlijk ga ik ook vaker iets met Disney op mijn blog doen.

En als jij hier ook een blogpost van maakt, laat het me dan vooral weten. Ik ben erg benieuwd!



Hoe heb jij het gedaan en wat is jouw favoriete nummer? 


Een reactie plaatsen