Ik ging naar de bieb!

vrijdag 20 januari 2017




Eigenlijk heb ik heel lang geweigerd om naar de bieb te gaan. Ik wilde boeken voor mezelf hebben en niet vastzitten aan een tijd waarin ik de boeken moet gaan lezen. Ik wilde boeken blijven verzamelen en de eerste zijn die in een boek las. Maar, vorige week ben ik naar de bieb gegaan!

In april ga ik naar Yalfest en daar zullen een hoop internationale auteurs zijn. Maar ik heb nog geen een van hun boeken gelezen, en dat ik wel voor dat ik naar Yalfest ga. En omdat ik het ook niet zo breed heb, besloot ik toch eindelijk naar de bieb te gaan.
Eenmaal in de bieb ben ik eerst lid geworden en ik werd geholpen door een hele aardige vrouw. Ze legde me uit hoe alles werkte. En daarna kon ik mijn boeken uit gaan kiezen. Ik besloot om er twee te nemen. The Cage en Unplugged.  Op dit moment (als ik dit schrijf) lees ik The Cage. Ik vind het niet geweldig, maar het is een vermakelijk boek.

Ik zal nu dus vaker naar de bieb gaan, maar dat betekend niet dat ik nooit meer boeken ga kopen. Misschien ga ik zelfs nadat ik een bieb boek heb gelezen het boek voor mezelf kopen zodat hij mooi in mijn kast kan staan.




Ga jij wel eens naar de bieb?


3 people left comments on: "Ik ging naar de bieb!"

  1. Echt knap van je dat je ondanks je soort van aversie tegen de bibliotheek, alsnog lid bent geworden. Zelf ben ik groot liefhebber van de bibliotheek. Ik vind het juist een mooie gedachte wanneer er één boek door meerdere mensen gelezen wordt; dat maakt in ieder geval mogelijk dat iedereen kan lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op zich ben ik er niet tegen, en ik snap heel goed dat heel veel mensen er zo dol op zijn. Lezen blijft leuk, of de boeken nou uit de bieb komen of uit de winkel!

      Verwijderen
  2. weer mooi verwoord...ik heb toch wel eens goede ideeën...

    BeantwoordenVerwijderen