Boek wishlist #19

woensdag 18 januari 2017





Als een echte boekenliefhebber ben ik altijd opzoek naar nieuw leesvoer, en aangezien ik een hele waslijst een boeken heb kan ik ze ook regelmatig delen op mijn blog. Dit is mijn maandelijkse wishlist!




Cat lovers can rejoice in the quirkiness of their feline friends with these insightful and curious poems from the singular mind of house cats. In this fully illustrated book of tongue-in-cheek poetry, the author of the internationally syndicated comic strip Sally Forth helps cats unlock their creative potential and explain their odd behavior to ignorant humans, With titles like 'Who Is That on Your Lap?, This is My Chair, Kneel Before Me, Nudge, and Some of My Best Friends Are Dogs, the poems collected in I Could Pee on This perfectly capture the inner workings of the cat psyche. With photos of the cat authors throughout, I Could Pee on This shows cats at their wackiest and most lovable.

Dit zijn gewoon boeken die ik graag voor de heb wil, maar deze wil ik ook oprecht lezen. Het is een dun boekje met kleine gedichtjes van katten. Hoe schattig is dat! En de cover is ook nog eens hartstikke leuk.






The Ugly Duckling still feels gross compared to everyone else, but now she’s got Instagram, and there’s this one filter that makes her look awesome. Cinderella swaps her glass slippers for Crocs. The Tortoise and the Hare Facebook stalk each other. Goldilocks goes gluten free. And Peter Pan finally has to grow up and get a job, or at least start paying rent.

Here are more than one hundred fairy tales, illustrated and re-imagined for today. Instead of fairy godmothers, there’s Siri. And rather than big bad wolves, there are creepy dudes on OkCupid. In our brave new world of social networking, YouTube, and texting, fairy tales can once again lead us to “happily ever after”—and have us laughing all the way.


In dit boek worden sprookjes in een modern jasje gestoken en het klinkt allemaal zo leuk! Het is ook nog eens geïllustreerd als een echt sprookjesboek. Als een sprookjesliefhebber wil ik deze heel graag in mijn boekenkast hebben staan!





A Poem For Every Night of the Year is a magnificent collection of 366 poems compiled by Allie Esiri, one to share for every night of the year. The poems - together with introductory paragraphs - have a link to the date on which they appear. Shakespeare celebrates midsummer night, Maya Angelou International Women's Day and Lewis Carroll April Fool's day. Perfect for reading aloud and sharing with all the family, it contains a full spectrum of poetry from familiar favourites to exciting contemporary voices. Alfred, Lord Tennyson, W. B. Yeats, A. A. Milne and Christina Rossetti sit alongside Roger McGough, Carol Ann Duffy and Benjamin Zephaniah.

Als eerste sprak de cover me aan, hij is echt prachtig! Maar toen zag ik dat het allemaal gedichtjes zijn, en daar houd ik enorm van. Zeker omdat ze van bekende auteurs zijn zoals Lewis Carrol (Alice in Wonderland) en A.A. Milne (Winnie the Pooh). Hier ben ik echt heel benieuwd naar!







In een futuristisch Nieuw-Beijing leven mensen en androïden door elkaar. Cinder, een getalenteerde monteur, is een cyborg en daardoor een tweederangsburger. Ze woont bij haar valse stiefmoeder, die haar beschuldigt van de ziekte van haar dochter. Maar Cinders stiefzusje is geen uitzondering: er woedt een dodelijke plaag in Nieuw-Beijing, die de bevolking verwoest.
Als  prins Kai opeens in haar werkplaats staat, verandert Cinders hele leven. En het laatste wat ze had verwacht, is dat ze het middelpunt van een intergalactische strijd zou worden. Cinder zal moeten kiezen tussen plicht en vrijheid, loyaliteit en verraad – maar om de toekomst van haar wereld te beschermen, zal ze eerst de geheimen uit haar verleden moeten ontrafelen.
Deze zondag ga ik naar de Cinder release party dat wordt gevierd doormiddel van een Mad Hatter Tea Party en ik heb er enorm zin in! Maar daarbuiten ben ik ook enorm benieuwd naar dit boek, want ik houd van sprookjes retellings. 

Welke boeken staat op jouw wishlist?

Een reactie plaatsen