The Christmas Song Book Tag - Boek Tag

vrijdag 16 december 2016



Nog iets meer dan een week, en dan is het al Kerst! Natuurlijk zitten veel mensen al lang in de kerst sfeer. Overal waar je gaat is er wel iets van kerst, en ik word hier enorm gelukkig van. Ik wilde ook graag een kerst boek tag doen, en ik heb een erg leuke gevonden! (deze vragen kunnen spoilers bevatten)


''You're A Mean One  Mr. Grinch'': Noem een slecht personage waar je stiekem toch wel van houd. 

Ik denk Wink van Wink Poppy en Midnight. Door het begin van het boek lijkt ze een apart, maar aardig meisje. Ik had wel al gauw door dat er iets niet klopte en dat ze niet zo onschuldig was als ze leek. Maar toch vind ik haar een tof personage.


''All I Want For Christmas is You'': Welk boek heb je het liefst onder de kerstboom?

Normaal vraag ik elk jaar gewoon een boek die ik wil, maar dit jaar heb ik een lijstje gemaakt zodat ik verrast kan worden. Het boek dat ik het liefst wil vinden is toch wel Harry Potter and the Chamber of Secrest en dan de geïllustreerde editie! Het eerste deel heb ik al en die vind ik al prachtig, ik kan niet wachten om door het tweede deel te bladeren.




''Rudolph the Red Nosed Reindeer'': Noem een personage die grote obstakels heeft overwonnen en heeft geleerd om in zichzelf te geloven.

Ik dacht meteen aan Lumikki Andersson van The Snow White trilogie. In de boeken maakt ze enorm veel waarin ze zichzelf echt wel tegenkomt en heel veel moet overwinnen. Ik heb haar altijd al een enorm sterk personage gevonden. 


''Santa Claus is Coming to Town'': a) Welk personage staat volgens jou boven aan 'the naughty list''? en b) welk personage staat volgens jou boven aan 'the nice list'?

a) Nu kan ik voor personages gaan zoals President Snow of Voldemort, maar ik dacht eigenlijk een Paloma van de Appeltaart van Hoop. Echt slecht is ze niet, maar ze is wel erg gemeen en ik heb een hekel aan haar.
b) Voor deze blijf ik in het zelfde boek en ga ik voor Oscar. Hij is gewoon zo lief en hij bakt ook nog eens de lekkerste appeltaarten die de Kerstman met een glaasje melk kan opeten als hij cadeaus komt brengen. 


''Frosty Snowman'': Welk boek laat je hart smelten?

De Appeltaar van Hoop! Niet alleen door de warmen appeltaarten, maar door de vriendschap tussen Oscar en Meg en hoe mooi en oprecht dat wel niet is.                                                                




“Feliz Navidad”: Welk boek vindt zich plaats in een ander land dan waar jij woont?

Dat zijn er nogal veel, dus ik ga voor het boek dat ik momenteel lees. Seeker speelt zich af in Schotland, een land die ik nog graag wil bezoeken. Het lijkt me daar echt prachtig.                    


“It’s the Most Wonderful Time of the Year”: Welk kerstig boek gebruik je om de kerstsfeer te verspreiden? 


Hmm, ik ben niet echt iemand die de sfeer gaat verspreiden. Maar op mijn blog heb ik het meerdere keren over My True Love Gave to Me gehad en dat boek bracht me wel echt in de sfeer van de feestdagen.

“Sleigh Ride”: Met welk personage zou je graag de feestdagen doorbrengen? (hoeft niet romantisch te zijn)                                    
Ik ga toch voor een romantische kerst want er zijn zoveel leuke personages waar ik verliefd op zou kunnen zijn. En dan kies ik voor Samuel Roth van de Wolven van Mercy Falls. Hij is zo lief en romantisch! 

“Baby it’s Cold Outside”: Welk boek dat je niet leuk vond zou je opofferen aan een vuur om je warm te houden?                             
Nee, ik wil geen boek opofferen want ik vind er geen slecht. Maar als ik toch moet kiezen, en hier gaan mensen me door haten, is het de Labyrint Renner. Het concept vind ik enorm tof, maar hoe het in elkaar was gezet en de manier van schrijven lag me niet en ik kon er gewoon niet van genieten. Mag ik ook het bonnetje in het vuur gooien?    
                                                                              
“Do you hear what I hear”: Welk boek moet iedereen volgens jou lezen?
Suzy en de Kwallen! Dat is toch wel mijn favoriete boek geworden en zal ook altijd een van mijn favoriete blijven. Ik houd zoveel van dit boek en raad iedereen aan hem te gaan lezen.





En dan ga ik nu mensen taggen. Ik ben heel erg benieuwd naar de antwoorden van Anne en Joost

2 people left comments on: "The Christmas Song Book Tag - Boek Tag"

  1. Wat een leuke post, bedankt voor de tag!!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O jee, ik ben getagd. Ik ga mijn best doen om hem nog voor kerst online te zetten! :)

    BeantwoordenVerwijderen