My True Love Gave to Me - Boek review

vrijdag 9 december 2016

If you love holiday stories, holiday movies, made-for-TV-holiday specials, holiday episodes of your favorite sitcoms and, especially, if you love holiday anthologies, you're going to fall in love withMy True Love Gave to Me: Twelve Holiday Stories by twelve bestselling young adult writers (Holly Black, Ally Carter, Matt de La Peña, Gayle Forman, Jenny Han, David Levithan, Kelly Link, Myra McEntire, Rainbow Rowell, Stephanie Perkins, Laini Tayler and Kiersten White), edited by the international bestselling Stephanie Perkins. Whether you celebrate Christmas or Hanukkah, Winter Solstice or Kwanzaa, there's something here for everyone. So curl up by the fireplace and get cozy. You have twelve reasons this season to stay indoors and fall in love.

Toen ik dit boek voor het eerst zag werd ik verliefd. De cover is alleen al prachtig, (en als je de dustjacket er af haalt is hij rood) maar het klonk ook nog eens heel leuk. Twaalf verhalen door twaalf bekende auteurs waaronder Holly Black,  Gayle Forman, Stephanie Perkins en Rainbow Rowel. Het is een Engels boek en eigenlijk lees ik liever Nederlands. Maar ik wilde het toch proberen omdat ik er zo ontzettend benieuwd naar was.

Eigenlijk had ik iets zoals Let It Snow verwacht, en dan vooral de schrijfstijl die een beetje op elkaar lijkt. Maar het zijn twaalf totaal andere verhalen, met twaalf totaal andere manieren van schrijven. Bij sommige verhalen had ik wat meer moeite en sommige verhalen vond ik ook wat minder. Mijn favoriete zijn die van Rainbow Rowel, Stephanie Perkins en Kiersten White.
Eigenlijk ging ik er best langzaam doorheen, vooral door het Engels en ik had er meer moeite mee dan verwacht. Maar bij elk verhaal kwam ik er uiteindelijk toch wat beter in. En na elk verhaal kon ik even naar de cover kijken en zoeken welk stelletje bij welk verhaal hoort.

De meeste verhalen hebben toch wel het thema kerst, maar ook Hanukhah, Oud en Nieuw en Yuletide kwamen er in voor. Het was echt ontzettend leuk om over verschillende feesten te lezen die verdeeld zijn over zulk verschillende verhalen. Echt ideaal voor tijdens de feestdagen.

Ik heb ontdekt dat er ook een zomer editie is met een zelfde soort cover. Ook daar ben ik enorm benieuwd naar.

Titel: My True Love Gave to Me
Auteur: o.a. Stephanie Perkins, Rainbow Rowel & Kiersten White