Mooiste covers van 2016

woensdag 28 december 2016




Er zijn boeken die er gewoon net wat meer uitspringen. De cover is prachtig of de gehele aankleding is net iets meer speciaal. Vandaag deel ik mijn mooiste boeken van 2016.





Toen ik dit boek voor het eerst in de winkel zag werd ik al verliefd. Heel de cover is prachtig blauw met een mooie kwal er op, wat natuurlijk bij de titel past. Het geel van de woorden past mooi bij het blauw, en er staan ook kleine visjes op de cover. Maar wat het afmaakt zijn de blauwe kwalletjes op de snee.



Ik weet nog goed dat ik de cover pas echt begreep nadat ik het boek uit had gelezen. Het was dus een beetje een mysterieuze cover voordat ik er aan begon. De kleuren zijn prachtig en passen heel mooi bij elkaar. Ik vind de verandering in de lucht een mooi detail en het gele glimt ook nog eens.



Weer een cover waar ik meteen verliefd op werd. Er zijn zoveel kleine details. Kleine illustraties in mooie kleuren die bij elkaar passen. Zo zie ik een maan, een uil, een spinnenweb, een slang en allemaal bloemetjes en vruchtjes.




Weer een cover waar de lucht zo mooi veranderd, van donkerblauw naar roze. De titel staat over heel de cover en ik vind het meisje die aan het schrijven is ook een mooi details. En als je dust jacket er af haalt heb je een prachtige oud roze kleur.




Hier hoef ik eigenlijk geen uitleg voor te geven, dit boek is gewoon hartstikke mooi! Jim Kay heeft heel het boek prachtig geïllustreerd waardoor het verhaal nog meer tot leven komt. En onder de dust jacket zit een rode cover met de titel in blauw op de rug. En er zit een rood leeslintje bij!


Wat vind jij het mooiste boek?

2 people left comments on: "Mooiste covers van 2016"

  1. De Harry Potter editie is definitely het mooiste! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, ik vind ze echt allemaal prachtig. Ik ben overigens onwijs benieuwd naar de Harry Potter edititie, hij ziet er zo mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen