Mijn yalfest leeslijst #2

zondag 25 december 2016




In april zal de tweede editie van Yalfest plaats vinden en auteurs zoals Veronica Rossi, David Arnold, en Amy Ewing zullen aanwezig zijn. Als het goed is is er een soort groot interview en dus zal er ook wel over de boeken van deze auteurs gepraat worden. Nu heb ik nog geen enkel van deze boeken gelezen. Volgens mij zal er in januari een soort reading challenge plaats vinden en daar wil ik denk ik wel aan mee doen. En dit zijn de boeken die ik dan nog moet lezen.




Skye leeft in de App-wereld; een extravagante, online versie van de echte wereld. Ze werd hier jaren geleden door haar familie naartoe gestuurd in de hoop op een beter leven, maar Skye is een niemand. Een virtuele zestienjarige zonder geld voor dure downloads en exclusieve apps, die van haar virtuele personage iets bijzonders kunnen maken zodat ze in de App-wereld zal opvallen. Al haar hoop is gevestigd op het moment dat ze mag uitpluggen en haar familie in de echte wereld kan ontmoeten. Maar dan worden de grenzen tussen de twee werelden gesloten en zit Skye voor de rest van haar leven gevangen in de App-wereld. Skye riskeert haar leven om haar droom waar te maken -maar eenmaal terug op aarde ontdekt ze dat de realiteit veel duisterder is dan ze zich herinnerde.


Dit lijkt me ook best wel tof, ook iets totaal nieuws. De online wereld die we kennen is niet meer weg te denken en het verhaal lijkt me een leuk concept om te lezen.





Zes meisjes 
Zes jongens 
Zes minuten om elkaar te leren kennen 
De eeuwigheid om van elkaar te houden

Ze dromen ervan geschiedenis te schrijven 
Zes jongens en zes meisjes bevinden zich in een ruimteschip op weg naar Mars. Overal aan boord hangen camera's, elke stap die ze zetten wordt gefilmd. De reis is namelijk ook een datingshow, die wereldwijd wordt uitgezonden. Het is de bedoeling dat ze allemaal hun grote liefde vinden, zodat ze op Mars de eerste menselijke kolonie in de ruimte kunnen beginnen.



Dit doet me erg denken aan Eenzaam en Extreem Ver Weg, maar toch ook weer anders. Een soort Big Brother in de ruimte. Het doel hier lijkt erg simpel, maar ik heb zo'n gevoel dat er nog iets onverwachts gaat gebeuren.





Vijf tieners, drie jongens en twee meisjes, worden wakker in een omgeving die ze niet kennen. Niemand weet waar ze zich bevinden en hoe ze er zijn gekomen. Samen proberen ze erachter te komen waar ze zijn en vooral hoe ze er weg kunnen komen. Maar wegkomen blijkt onmogelijk. Vanachter de zwarte ramen die zich overal in het landschap bevinden worden ze geobserveerd door de Verwanten; buitenaardse wezens die hen vertellen dat de aarde niet meer bestaat. De vijf jongeren zijn de laatste overlevenden en hun belangrijkste taak is ervoor te zorgen dat de mensheid niet uitsterft. Maar is dat wel de echte reden van hun verblijf in de Cage? Moeten ze ontsnappen uit deze buitenaardse gevangenis of berusten in hun lot en hier een nieuw leven opbouwen? En wat als ze ontsnappen? Welke wereld ligt er buiten de muren? Langzaam maar zeker ontdekken ze meer over de Kindred en hun bedoelingen en ondertussen lopen de spanningen tussen de bewoners van de Cage steeds hoger op... 


Een groepje vrienden in een boek vind ik erg tof. Ik ben benieuwd naar de personages en hoe ze in heel de situatie gaan staan en wat er verder allemaal gaat gebeuren als het fout gaat.







Fallon is als dochter van de koning voorbestemd om tegen de Romeinen te gaan strijden met haar vaders troepen. Haar moeder, een legendarische strijder die heroïsch ten onder is gegaan in de strijd tegen Julius Caesar, heeft haar daar van kleins af aan op voorbereid. Op haar zeventiende verjaardag wil Fallon niets liever dan dat haar vader haar beëdigd als strijder en dat haar grote liefde Mael haar vader om haar hand vraagt.
Maar alles loopt anders: haar vader heeft besloten om haar uit te huwelijken. Na een schokkende gebeurtenis in het bos wordt Fallon gevangengenomen door een slavenhandelaar en verscheept naar Rome. Het valt de handelaar op dat ze opvallend goed kan vechten... 



Hmmm, wat ik hier van vind weet ik eigenlijk niet. Het klinkt erg goed, erg spannend ook. De concepten trekken me aan, maar ik ben denk ik nog niet enthousiast genoeg. Misschien komt dat nog wel.



Ga jij ook naar Yalfest?

1 people left comments on: "Mijn yalfest leeslijst #2"

  1. Unplugged en The Cage vond ik echt super, Phobos wist mij alleen iets minder aan te spreken. Onverschrokken lijkt mij echt heel stoer, ik ben daar echt heel benieuwd naar!

    BeantwoordenVerwijderen