Mijn yalfest leeslijst #1

zondag 25 december 2016




In april zal de tweede editie van Yalfest plaats vinden en auteurs zoals Veronica Rossi, David Arnold, en Amy Ewing zullen aanwezig zijn. Als het goed is is er een soort groot interview en dus zal er ook wel over de boeken van deze auteurs gepraat worden. Nu heb ik nog geen enkel van deze boeken gelezen. Volgens mij zal er in januari een soort reading challenge plaats vinden en daar wil ik denk ik wel aan mee doen. En dit zijn de boeken die ik dan nog moet lezen.




Verkocht op een veiling aan een van de rijkste dames van het land… Dat overkomt Violet. In het landhuis van de Hertogin wacht haar een leven vol luxe, maar ook gevangenschap en duistere plannen. De nietsontziende Hertogin wil Violets bijzondere gave uitbuiten, tegen elke prijs. Violet moet ontsnappen voor het te laat is. Dan blijkt dat haar beste vriendin Raven in gevaar is. Violet staat voor een onmogelijke keuze: moet ze Raven redden of zichzelf?

The Jewel is van Amy Ewing en dit boek wil ik graag als eerste lezen. Het verhaal klinkt best wel nieuw, iets wat ik nog niet heb gelezen en het lijkt me ook heel tof! Slavernij gebeurt nog steeds in de wereld, maar wij kunnen ons daar weinig van voorstellen. Daarom lijkt het me ook heel interessant.



Victor Benucci en Madeline Falco hebben een verhaal te vertellen. Het begint met de dood van Vics vader en eindigt met de moord op Mads oom. De politie van Hackensack wil heel graag horen wat er gebeurd is. Maar dit verhaal is niet zomaar verteld. Dit is een verhaal over een slapende onderzeeër, cool zijn op een ouderwetse manier en over zonsondergangen, ijs, boomgaarden en kerkhoven. Over een urn met as en uitstrooi-instructies, en hoe je naar iemand luistert die niet praat. Een verhaal over verliefd worden.

David Arnold is een nieuwe auteur bij Blossom Books en Kids of Appetite wordt in het voorjaar uitgegeven. Dit verhaal lijkt me echt tof omdat het (volgens mij) over een vriendengroep gaat en dat is ook weer eens iets nieuws. Ook naar Mosquitoland ben ik erg benieuwd.





De achttienjarige Gideon Blake is commando in opleiding. Bij een van zijn eerste oefeningen valt hij uit een helikopter. Hij overleeft de val op wonderbaarlijke wijze, maar vanaf dat moment is alles anders.
Gideon ontdekt dat hij een incarnatie is van een van de legendarische vier ruiters van de Apocalyps. De ruiters worden bij elkaar gebracht door het mooie maar vreemde meisje Daryn, omdat zij weet dat de wereld in groot gevaar is. Samen kunnen ze de wereld redden, maar zal iemand hen geloven?


Riders van Veronica Rossi zag ik bij veel mensen in de goodiebag van Yalfest vorig jaar, en vanaf toen wilde ik hem al erg graag lezen. De cover deed me direct denken aan Dodenrit, maar het is heel anders en ik ben er erg nieuwsgierig naar. 





Als iemand tegen Alice had gezegd dat haar hele leven binnen een seconde totaal zou veranderen, dan zou ze hard hebben gelachen. Toch was er niet meer voor nodig. Eén seconde. Eén keer met je ogen knipperen, één keer ademhalen, één hartslag, en alles wat ze kende, iedereen van wie ze hield, was verdwenen. Haar vader had gelijk. De monsters bestaan echt. En nu is ze haar hele familie kwijt. Zogenaamd door een auto-ongeluk, maar zij weet wel beter. De zombies hebben haar ouders en zusje vermoord. En hun moordlust kent geen grenzen. Om uit handen te blijven van die griezels, moet Alice leren hoe ze tegen ze moet vechten. En hiervoor moet ze haar leven toevertrouwen aan de grootste bad boy van school, Cole Holland...

Hoe tof klink dit? Iedereen kent Alice in Wonderland wel, maar dit is gewoon in een totaal nieuw jasje gestoken. Sinds ik het spel The Last of Us heb gespeeld vind ik het concept van zombies iets leuker. Het is ook zo anders dan andere retellings. Ik ben heel benieuwd!



Heb jij al een van deze boeken gelezen?

1 people left comments on: "Mijn yalfest leeslijst #1"