Lievelingsboeken van 2016

vrijdag 30 december 2016



Dit blogje hoort een beetje bij het blogje van woensdag, maar hier bespreek ik mijn favoriete boeken qua verhaal. Drie boeken zijn het zelfde, maar ik heb er twee andere bij kunnen vinden. Dit zijn mijn favoriete boeken die ik dit jaar las.


The Raven King is het laatste boek in de Raven Cycle en ik vond het ontzettend spannend. Ik heb hem in het Engels gelezen omdat de laatste twee boeken in deze serie niet meer vertaald werden, maar het ging beter dan verwacht. Maggie heeft echt een goede schrijfstijl waardoor het verhaal zo goed tot leven komt. Ik houd van deze serie. 



Suzy en de Kwallen is nu mijn favoriete boek, het raakte me recht in mijn hart. Het is zo'n mooi, maar ook verdrietig verhaal. Ik kon me ook erg goed plaatsen in Suzy. Haar liefde voor feitjes, maar ook het grote verdriet dat ze met zich mee draagt. Meer weet ik niet te zeggen, ik houd van dit boek!


Ik houd ook zoveel van de Appeltaart van Hoop. Ook al zijn mooi verhaal dat zoveel met me deed. Ik vond het leuk dat dit boek over een vriendschap gaat, twee vrienden die een beetje uit elkaar groeien maar wel sterk genoeg zijn.


Liefdesbrieven Aan de Sterren vond ik zo bijzonder omdat alles in briefvorm was. Het heeft me ook geïnspireerd om zelf weer brieven naar mijn overleden vader te schrijven.


Waar het Licht is was een van de eerste boeken die ik las met dit thema.
De personages in dit boek zijn totaal verschillend, maar toch ook weer niet. Ze hebben beide verdriet en dat hebben ze gemeen, waardoor ze ook veel met elkaar oprekken en heel veel mee maken.


Dit boek is een achtbaan vol emoties. In De Belevenissen van een Muurbloem vertelt Charlie je over zijn eerste jaar op high school. Hij heeft las van depressie en vertelt van van alles en nog wat in zijn brieven, en ik had echt het gevoel dat hij naar mij schreef.


Wat is jouw favoriete boek van dit jaar?

Een reactie plaatsen