Kerstige boeken

zondag 4 december 2016




De feestdagen staan weer voor de deur! Kerstmis komt er aan en oud en nieuw, iets waar ik elke winter wel weer naar uit kijk. En als het eenmaal kerstvakantie is kan je natuurlijk vol op lezen, en wat is er dan leuker dan een boek dat goed bij de feestdagen past? Ik heb in mijn boekenkast geneusd en een paar boeken gevonden die ik bij de feestdagen vind passen.



Veel mensen lezen Harry Potter rond kerst en eigenlijk snap ik dat wel een beetje, zeker door het magische wat er in zit. En deze versie is dan nog eens extra leuk door de mooie illustraties die er in staan, zo komt het verhaal nog meer tot leven.



Dit boek noemde ik ook al in mijn blogje over boeken voor in de herfst, maar hij past ook heel goed voor rond de feestdagen. Vooral het magische van het circus en het feit dat kerst ook vaker terugkomt in het verhaal.






En dan drie boeken die ook echt het thema kerst hebben. A Christmas Carol kent iedereen natuurlijk. Het is een kort verhaal met een mooie boodschap over de kerstgedachte. Let It Snow gaat over drie verhalen op kerstavond die op het einde mooi samen komen. En My True Love Gave to Me bevat twaalf verhalen die zich rond de feestdagen afspelen. Dit boek lees ik dan ook momenteel, en ik vind het hartstikke leuk!


Welk boek lees jij het liefst tijdens de feestdagen?

Een reactie plaatsen