Fantastic Beasts and Where to Find Them - Film review

woensdag 7 december 2016




Fantastic Beasts and Where to Find Them is de film waar enorm veel Harry Potter fans op hebben gewacht, en ik ook! Het verhaal speelt zich af in Amerika in 1926. Newt Scamander is het hoofdpersonage met wel een hele bijzondere koffer.



Net als vele wilde ik  deze film ontzettend graag zien, en dan het liefst in de bioscoop. Normaal hoeft dat niet perse voor mij, maar aangezien ik Harry Potter and the Chamber of Secrets ook in de bioscoop zag leek het me extra speciaal. En ook omdat ik gewoon niet kon wachten om de film te zien. Eerst zou ik met Anne gaan, maar ze kon helaas niet. Toen had ik met Nienke afgesproken en ook zij kon niet. Toen besloot ik maar in mijn eentje te gaan, wat achteraf helemaal niet zo erg was. Zonder verwachtingen ging ik naar de film, en dit is wat ik er van vond.
Dit is overigens ook nog eens mijn eerste film recensie en ik vind het heel tof dat die van deze film is.

Wauw! Gewoon, wauw! Ik heb van te voren expres recensies vermeden en niet naar ander mans mening geluisterd omdat ik niet met te veel hoop naar de film zou gaan, en daar ben ik blij mee. Ik houd zoveel van deze film. Toen hij begon en het Warner Brothers logo in beeld kwam zat ik nog net niet in mijn stoel te stuiteren, het bracht zoveel nostalgie met zich mee. Hoe de film in elkaar is gezet is al prachtig. De beesten waren zo mooi en realistisch. Maar ook de personages waren erg tof en heel verschillend ook. De acteurs hebben ze ook ontzettend goed neergezet.

Ik vond de film echt ontzettend goed. Het was spannend, grappig en gewoon prachtig. Toen de laatste Harry Potter film was geweest dacht ik dat ik alles van Harry Potter al had gezien. Daarom was het zo bijzonder om weer in deze magische wereld te duiken en eigenlijk een achtergrond verhaal te zien. Nooit had ik iets gezocht achter Newt Scamander, auteur van Fantastic Beasts and Where to Find them en nu is het een van mijn favoriete personages ooit. Ik heb echt enorm genoten.





Een reactie plaatsen