Book Wishlist #18

vrijdag 2 december 2016




Deze maand komen er eigenlijk niet zoveel nieuwe boeken uit, zelfs geen volgens mij. Gelukkig zijn er zoveel boeken dat ik wel een lijstje kan vullen, en ergens begrijp ik niet dat ik ze nog niet eerder op mijn lijstje heb gezet. Dit is mijn nieuwe book wishlist!



Victor Benucci en Madeline Falco hebben een verhaal te vertellen. Het begint met de dood van Vics vader en eindigt met de moord op Mads oom. De politie van Hackensack wil heel graag horen wat er gebeurd is. Maar dit verhaal is niet zomaar verteld. Dit is een verhaal over een slapende onderzeeër, cool zijn op een ouderwetse manier en over zonsondergangen, ijs, boomgaarden en kerkhoven. Over een urn met as en uitstrooi-instructies, en hoe je naar iemand luistert die niet praat. Een verhaal over verliefd worden.

De boeken van David Arnold heb ik al vaker voorbij zien komen, maar ik wist niet of ze ooit vertaald zouden worden. Goed nieuws, want Blossom Books neemt de taak op zich en gaat Kids of Appetite én Mosquitoland vertalen! Dit boek is als eerste aan de beurt en ik ben ontzettend benieuwd. Het is volgens mij een verhaal over vriendschap en dat lijkt me erg mooi. David Arnold komt ook nog eens naar Yalfest, dus daar ben ik erg benieuwd naar!





De zeventienjarige Greg Gaines leidt een onzichtbaar bestaan op school en dat bevalt hem prima. Hij heeft één vriend, Earl, met wie hij films maakt. Greg is de eerste om toe te geven dat de films 'f*cking slecht' zijn, maar niemand krijgt ze toch te zien.
Wanneer klasgenote Rachel leukemie blijkt te hebben, wordt Greg door zijn moeder min of meer gedwongen Rachel bij te staan in deze moeilijke tijd. Greg voelt daar helemaal niets voor, maar laat zich toch overhalen. Algauw gaat het bergafwaarts met Rachel en de kans op genezing lijkt met de dag kleiner te worden. Greg en Earl besluiten een afscheidsfilm voor haar te maken. Het wordt De Slechtst Gemaakte Film Aller Tijden, zoals Greg het zelf noemt, maar wel een van de aangrijpendste en indrukwekkendste ervaringen in het leven van de drie jongvolwassenen.



Ook hier heb ik al vaak over gehoord, maar waarom ik hem nooit heb opgepakt weer ik eigenlijk niet. Het lijkt me namelijk een ontzettend sterk verhaal die me zeker zal raken. Er is ook een film van die ik daarna erg graag wil kijken




Jude en haar tweelingbroer Noah zijn op hun 13e onafscheidelijk, ondanks hun uiteenlopende karakters. Noah is introvert, tekent de hele dag en is in stilte verliefd op de buurjongen, terwijl Jude van de rotsen in zee springt, knalrode lippenstift draagt en genoeg praat voor hen allebei. Maar na een tragische gebeurtenis groeien Noah en Jude steeds meer uit elkaar. Drie jaar later spreken ze elkaar amper nog en lijkt hun band onherstelbaar beschadigd. Dan ontmoet Jude een eigenwijze, vreemde maar knappe jongen, die haar voorstelt aan iemand die haar hele leven (en dat van Noah) opnieuw omgooit.


Ten eerste spreekt de cover me enorm aan. Vrolijk en met veel kleur, dat valt meteen op in een boekenkast. Maar daarnaast lijkt het verhaal me net zo mooi. Een verhaal over een broer en zus en wat er met een band tussen hen kan gebeuren. Wat me zo leuk lijkt zijn de twee vertelperspectieven zodat je ook weet hoe een ander personage denkt.




Lennie Walker is zeventien, brengt haar tijd het liefst door met een boek en laat poëzie achter voor toevallige voorbijgangers. Als haar temperamentvolle zus Bailey plotseling overlijdt, komt ze er alleen voor te staan. En alsof dat nog niet genoeg is, zijn er opeens twee jongens die haar aandacht vragen – ondanks haar niet-bestaande voorgeschiedenis met de liefde.Toby was het vriendje van Bailey, en Lennie en hij lijken als enige elkaars verdriet écht te begrijpen. Als Lennie in zijn ogen kijkt, kan ze haar zus soms weer zien. Joe is nieuw, komt uit Parijs en heeft een magische grijns en een ongelooflijk muzikaal talent. Voor Lennie zijn de jongens als de zon en de maan: bij de een vergeet ze haar verdriet, maar alleen de ander kan haar troosten. Alleen weet ze ook dat als de zon en de maan botsen, de hele wereld explodeert.

Alweer zo'n mooie cover en mooi klinkend verhaal. Het is de zelfde auteur als Ik Geef je de Zon en eerst dacht ik dat het een serie was, en dat dit dus deel twee was. Maar dat is het niet, en dat vind ik eigenlijk wel leuk. Dit genre is denk ik ook mijn favoriet geworden. Standalones met mooie, emotionele verhalen.





Drummen, zingen, songwriten, produceren, acteren, componeren voor Broadway: Phil Collins heeft het allemaal gedaan en met veel succes. Hij schreef wereldhits, waaronder In the Air Tonight, Sussudio, A Groovy Kind of Love, Another Day in Paradise, Easy Lover en I Can’t Dance. Als soloartiest verkocht hij meer dan 150 miljoen platen en als lid van de band Genesis nog eens 130 miljoen. Alleen Michael Jackson en Paul McCartney verkochten meer platen dan hij.

Mijn ouders hebben er wel voor gezorgd dat ik met bepaalde muziek ben opgegroeid. The Eagles, Eros Ramazzotti, Robbie Williams en ook Phil Collins. Phil Collins is dan ook een van mijn favoriete en ik ben er pas achtergekomen dat hij een autobiografie heeft geschreven, en die wil ik ontzettend graag lezen,



Welke boeken wil jij graag aan je boekenkast toevoegen?

Een reactie plaatsen