A Christmas Carol - (halve) Boek review

zondag 11 december 2016




Be transported to the streets of Victorian London on Christmas Eve, where you'll encounter the formidable Ebenezer Scrooge and a host of ghosts and ghouls. Choose your favourite pens or pencils and add colour - and Christmas spirit - to the abundance of festive patterns, traditional scenes and elaborate ink line designs within. This unique literary colouring book is packed with handpicked quotations that perfectly capture the history and atmosphere of Charles Dickens' classic story, A Christmas Carol.


Soms heb je een boek waar je gewoon niet van kan genieten. Je komt er niet door heen en het lezen is niet leuk. Vroeger dwong ik mezelf dan om toch maar verder te lezen, maar nu heb ik dat niet gedaan.
Dit boek wilde ik ontzettend graag lezen, maar (mede door het lastige Engels) kwam ik er niet goed door heen en ik kon gewoon niet genieten. Toen ik ook nog per ongeluk een paar pagina's over sloeg heb ik hem terug in de kast gezet.


Het verhaal van A Christmas Carol ken ik al heel lang. Vroeger heb ik de filmversies van Disney en Mickey Mouse gezien en volgens mij heeft een meester van mij op de basisschool het ook wel eens verteld. Vroeger vond ik het best eng, maar later realiseerde ik me wat het eigenlijk betekende. 
En omdat ik het verhaal al ken vind ik het minder erg dat ik niet door het boek(je) heen kon komen. Misschien besluit ik ooit een Nederlandse versie te gaan lezen of gewoon het luisterboek op te zoeken.


Titel: A Christmas Carol
Auteur: Charles Dickens
Uitgeverij: Wordsworth
Aantal pagina's: 96
Sterren: 4/5

1 people left comments on: "A Christmas Carol - (halve) Boek review "

  1. Jammer dat je er zoveel moeite mee had!! Het is zo'n schattige kaft

    BeantwoordenVerwijderen