Siren - Book review

vrijdag 4 november 2016




Kahlen is een sirene; haar leven staat in dienst van de Oceaan. Tijdens een verschrikkelijke schipbreuk, waarbij Kahlens familie omkwam, heeft de Oceaan haar gered van de verdrinkingsdood. In ruil voor haar leven moet Kahlen de Oceaan honderd jaar dienen als sirene. Door te zingen lokt ze mensen de diepte in. Haar stem is dodelijk voor iedere mens die hem hoort.
Akinli is een mens; een vriendelijke, knappe jongen die alles is waar Kahlen ooit van heeft gedroomd. Verliefd worden brengt hen allebei in gevaar... maar Kahlen kan het niet verdragen om van hem weg te blijven. Zal ze alles op het spel zetten om haar hart te volgen?




Voor ik hier aan begon had ik hele hoge verwachtingen. Kiera Cass is namelijk een hele goede auteur en ik heb enorm genoten van de Selectie serie. Het zou ook ook een thema hebben dat me wel ligt, een beetje sprookjesachtig. Magisch en mythisch. Ik moet zeggen dat ik het in het begin wel goed vond, maar een beetje teleurgesteld was. Gelukkig werd het steeds beter.
Ik kreeg dat gevoel weer dat ik ook bij alle Selectie boeken had. Ik wilde steeds meer lezen en het las ook heel gemakkelijk. Kahlen is een heel fijn en - buiten dat ze een mythisch is - heel echt en oprecht.

Kahlen wordt verliefd op Akinli en ik ben zo dol op ze. Bij hun krijg ik een beetje het zelfde gevoel als bij Sam en Grace uit de Wolven van Mercy Falls. Twee personages die zo oprecht veel van elkaar houden, daar wordt ik zelf ook gelukkig van. 
Richting het einde gebeuren er dingen waardoor mijn hart sneller ging kloppen. Ik wilde zo graag dat het goed zou aflopen zodat ik met een goed gevoel het boek kon sluiten.
Kiera heeft me niet teleurgesteld, dit is een nieuw boek waar ik van houd en ik zal hier ook zeker vaker naar terug gaan.



Titel: Siren
Auteur: Kiera Cass
Uitgeverij: Van Goor/Best of YA
Aantal pagina's: 254
Sterren: 4/5

*Gekregen als recensie exemplaar 

Een reactie plaatsen