Nieuw in november

zondag 27 november 2016




Eigenlijk koop ik helemaal niet zo vaak boeken. Aangezien ik een vrij langzame lezer ben koop ik niet snel een boek, en de laatste tijd mocht ik enkele recensie exemplaren ontvangen. Maar deze maand kocht ik vijf boeken, wat echt veel voor mij is. Dit komt vooral door het Boekenfestijn in Eindhoven waar ik drie boeken kocht, en daarbuiten kocht ik er nog twee. Dit zijn die boeken die ik adopteerde (haha) in november.



Het verhaal van A Christmas Carol ken ik eigenlijk al heel lang. Er zijn meerdere verfilmingen, maar de gene die me het meest zijn bij gebleven zijn die van Mickey Mouse en Disney. Ik weet nog dat ik ze best eng vond toen, maar later realiseerde ik me dat het best een mooi verhaal is. Het boek heb ik nog nooit gelezen, en ik zag hem liggen op het Boekenfestijn. Deze wil ik met Kerstmis lezen.



In mijn recensie kun je al lezen dat ik dit boek al heel lang wilde, maar nergens kon vinden. Maar na dat ik het Boekenfestijn had bezocht ging ik nog even naar van Piere, en daar vond ik hem voor een mooie prijs. Zonder twijfel nam ik hem mee, en ik heb hem al gelezen. Hier kun je lezen wat ik er van vond.




Bloedzusters wilde ik echt al heel lang, vooral omdat het een retelling van Roodkapje is, en dat is mijn lievelings sprookje. En eigenlijk was ik het boek al een beetje vergeten, tot ik hem op het Boekenfestijn zag liggen. Natuurlijk nam ik hem mee, en ik kan echt niet wachten om er in te beginnen want hij lijkt me enorm spannend.



Dit verhaal ken ik natuurlijk al. Voor school moest ik hier eens een filmverslag van maken, en ik vond het een erg goede film. Ergens wilde ik het boek wel lezen, maar ik heb er verder nooit aan gedacht. Op het Boekenfestijn stond een hele grote tafel met alleen meer kopie├źn van Oorlogswinter. Deze kreeg ik van mijn moeder.


Wanneer ik achter het bestaan van dit boek kwam weet ik niet meer, maar ik werd meteen verliefd. Twaalf verschillende verhalen rond de feestdagen. Natuurlijk wil ik deze lezen rond de feestdagen, en Kerstmis is maar een keer in het jaar. Daarom bestelde ik hem, en ik ben er nu in bezig. En tot nu toe vind ik het erg leuk. Mijn recensie komt online zodra ik hem gelezen heb.


Heb jij nog nieuwe boeken geadopteerd in november?

Een reactie plaatsen