Liefde voor mooie boeken

woensdag 16 november 2016




Soms heb je boeken die er qua uiterlijk net wat meer uitspringen. Ze hebben een mooie kaft, of de gehele aankleding is heel mooi. Vandaag laat ik een paar (of meer) van mijn mooiste boeken zien. Ejoy!



Blue Lily, Lily Blue is een van de weinige Engelse boeken die ik heb. Deze werd niet vertaald, maar ik wilde de serie erg graag afmaken. adus ik kocht hem, en ik vind hem heel mooi. De roze bloemen met het blauw en de manier van de illustratie, alsof het geverfd is. 


Al vanaf het moment dat ik deze cover zag was ik verliefd. De cover is gevuld met kleine illustraties. Een uil, een maan en een slang. Een spinnenweb en een zwaard, en bloemen en vruchtjes! De manier waarop de titel is geschreven vind ik ook nog erg mooi. Deze cover laat echt zien hoe mysterisch dit boek is.


Wat ik zo mooi vind is dat je de lucht ziet verkleuren en dat het gele een beetje glimt. Ik weet nog dat ik de cover veel beter begreep nadat ik het boek had gelezen en dat vond ik erg leuk. Ik wordt heel erg blij van deze cover.



De hele aankleding van dit boek is zo mooi! Kijk de kwalletjes op de snede eens en hoe mooi de kwal op de cover er uitziet! Het blauwe met geel vind ik ook nog eens prachtig en de visjes die over de cover zwemmen zijn ook erg mooi.




Net als bij de Appeltaart van Hoop vind ik het mooi hoe de lucht veranderd en dat er ook sterren zijn. De titel staat over heel de cover en ik vind het mooi hoe het meisje er op zit.
En als je de dustjacket er af haalt heb je een roze kaft met de titel op de zijkant. Dit vind ik echt iets toevoegen!



Dit is een van mijn nieuwste aankopen en ik ben er heel blij mee. Er schaatsten allemaal koppeltjes op de cover en dat vind ik zo schattig. En de bergen op de achtergrond en de lichtjes in de bomen.
En als je deze dustjacket er af haalt heb je een rode kaft met de titel er ingedrukt. Hier wordt ik blij van!




Wat vind jij een mooie cover?

Een reactie plaatsen