Let It Snow - book review

vrijdag 25 november 2016



Een heerlijk boek vol sneeuw, drama en liefde.

Jubilee baalt. Ze is op weg naar haar grootouders, maar veel liever had ze kerstavond met haar vriend gevierd. Tot overmaat van ramp staat haar trein vast in de sneeuw. Het enige lichtpuntje is een café vol jongeren in de buurt.

Wanneer Tobin hoort dat in het wafelhuis een groep sexy cheerleaders is gestrand, trommelt hij zijn vrienden op. Hij moét naar dat café, want daar vind hij vast zijn toekomstige vriendin.

Addie voelt zich schuldig. Ze is vreemdgegaan en haar poging om het goed te maken met Jeb lijkt op niets uit te lopen. Door de sneeuwstorm kan ze hem niet bereiken. Wat ze niet weet is dat Jeb vastzit in de trein.


Dit boek had ik al een hele tijd op het oog, vooral omdat de cover zo schattig is. Maar het verhaal leek me ook leuk, echt iets voor rond kerst. Helaas kon ik het online niet krijgen. Maar gelukkig was ik een paar weken terug in de boekenwinkel en zag ik hem tussen alle andere boeken staan. Zonder twijfel nam ik hem mee. Eindelijk kon ik hem gaan lezen, en ook nog eens rond kerst!

Let It Snow is eigenlijk een verhalenbundel met drie verhalen met elk een ander hoofd personage. Wat zo leuk is is dat deze drie verhalen als een soort puzzel in elkaar passen. De personages bezoeken de zelfde plekken en komen de zelfde mensen tegen.
Het zijn drie totaal andere personages in drie verschillende situaties. Elk ook geschreven door een andere auteur
Maureen Johnson schreef de Jubilee Expres. John Green schreef Een Cheertastic Kerstwonder en Lauen Myracle schreef de Beschermheilige van Varkens.
Drie vermakelijke verhalen met humor en romantiek.

Ik vond het echt heel leuk om ze te lezen. Zoals ik al zei, drie verhalen die als een soort puzzel in elkaar passen en de op het einde heel mooi samenloopt. En eigenlijk merkte ik haast niet dat het drie verschillende auteurs zijn omdat ik kleine kenmerken terug zag komen.
Het is hier en daar misschien een beetje cliché, maar dat is soms erg leuk. Dit is gewoon een heerlijk, beetje zoetsappig, romantisch en grappig kerstverhaal. Heerlijk om rond de kerst te lezen!




Titel: Let It Snow
Auteurs: Maureen Johnson, John Green, Lauren Mtracle
Uitgever: De Fontein
Aantal pagina's: 351
Sterren: 3,5/5

Een reactie plaatsen