Harry Potter tag

woensdag 30 november 2016




Ik moet eerlijk zijn, ik heb deze tag als eens eerder gedaan, maar dat was toen ik nog maar net begonnen was. En omdat de Harry Potter wereld weer aan het groeien is, leek het me leuk om hem opnieuw te doen.


Wat is je favoriete boek? 

Dit is altijd al het derde boek geweest, Harry Potter en de Gevangene van Azkaban. Ik weet nog goed dat ik het zo spannend vond toen Harry, Ron, en Hermione in het oude, enge huis zaten met Lupin, Snape en Sirius.



Favoriete film?

Dat is denk ik de vierde film, Harry Potter and the Goblet of Fire. Vooral door heel het spel en al de opdrachten. Maar Deathly Hallows part 1 vind ik ook erg goed. Vooral omdat je veel meer van de personages ziet en de plekken waar ze naartoe reizen zijn heel mooi.



Minst favoriete boek? 

Vragen zoals deze vind ik nooit leuk! Maar ik denk dat ik dan voor Harry Potter en de Order van de Fenix kies. Dit boek is me sowieso niet enorm bij gebleven, en ik had echt een bloedhekel aan het personage Omber en ze kwam veel te vaak voor.



Heb je ook gehuild tijdens het lezen of kijken? (spoilers)

Toen Dobby dood ging heb ik wel een traantje gelaten en ik voelde me er ook heel rot door. Maar verder niet denk ik. Ik huil snel bij films, maar ik kan me verder niet herinneren dat ik meer huilde bij Harry Potter.



Als je een relatie zou krijgen met een Harry Potter personage, wie zou dat dan zijn?

Eigenlijk geen een, want geen van de personages spreekt me aan op die manier. Maar als ik moet kiezen ga ik voor Ron denk ik. Hij is aardig en zorgzaam en gewoon erg grappig.



In welke afdeling zou je zitten?

Na heel lang heb ik eindelijk gerealiseerd dat ik in Hufflepuff zit inplaats van Ravenclaw. Ik ben nog steeds een beetje in de war, maar ik denk dat het wel klopt en dat ik daar veel beter in pas en ook gelukkiger zou zijn. En geel is ook nog mijn favoriete kleur!





Zou je een uil, kat of pad mee nemen?

Sowieso een kat, want dan heb ik sowieso al een gezelschaps maatje. En als ik een brief wil versturen leen ik er gewoon een van school! En dan zou ik mijn rode kitten Winnie mee nemen.


Favoriete personage?

Dat is sowieso Ron of Luna. Ron is eigenlijk heel gewoon en dat vind ik denk ik zo leuk aan hem. Enorm grappig en ook wel lief. En Luna is ontzettend cool!


Wie van de cast zou je het liefst willen ontmoeten?

Emma Watson of Evanna Lynch.


Heb je ooit een van de games gespeeld?

Ja! Op de Gamecube hadden we een spel van de tweede film en die heb ik vroeger erg vaak gespeeld.


Als je op zwerkbal zou zitten wat zou je positie zijn?

Misschien cliché, maar ik denk echt dat ik een goede zoeker zal zijn. Het verbaast me dat ik dingen zo snel kan vinden, terwijl andere het over het hoofd zien. 

Favoriete quote uit de film.
Een favoriete heb ik denk ik niet, maar wat Dumbledore in de derde film zegt vind ik erg mooi: 'Happiness can be found, even in the darkest of times. If one only remembers to turn on the light Het is de manier waarop hij het zegt denk ik. En: 'The ones that love us, never really leave us.'





Was je blij met het einde?    

Ja en nee. Het voelde vooral heel dubbel. Want het loopt goed af, maar er zijn zoveel mensen gestorven waaronder zoveel mooie personages. Dit gevoel heb ik op het moment dat Harry, Ron en Hermione op de brug zitten nadat ze de strijd hebben gewonnen.
Hoeveel betekend Harry Potter voor jou?

Heel veel. De wereld is zo groot en ik kan er zoveel plezier uit halen. Ik ben de boeken gaan lezen door mijn vader en mijn liefde er voor komt ook door hem. Harry Potter blijft gewoon zo magisch en mooi. Ik houd er van!

Een reactie plaatsen