Een brief aan jou

zondag 13 november 2016




Ik heb al meerdere brieven op mijn blog geschreven. Een aan mijn vader, en drie aan mezelf. Nu wilde ik het eens anders doen. Een brief schrijven die niet voor een specifiek iemand is. Dus een brief voor hem of haar. Een brief voor jou!



Lieve jij,


Er gaan altijd best wel veel dingen om in mijn hoofd, ik denk veel na. En omdat ik vaak alleen ben kan ik ze niet echt delen, en daarom schrijf ik het op. Ik denk na over feitjes, boeken die ik heb gelezen en nog wil lezen, liedjes, vrienden, wat er allemaal gebeurt in de wereld en nog veel meer.
Dit kan ik dus niet altijd delen en dat wil ik wel graag. Vooral feitjes vind ik leuk om te vertellen, ook al krijg ik dan meestal rare blikken want niet iedereen vind het zo leuk. 

Maar, wist je bijvoorbeeld dat ijsberen een zwarte huid hebben en hun vacht niet wit, maar doorzichtig is? Zo kan de zon er makkelijker doorheen en heeft hij het sneller warm. En wist je dat bij zeepaardjes het mannetje zwanger raakt en dat wanneer hij bevalt alle baby's echt uit de buik komen? En otters houden elkaars pootjes vast in het water als ze slapen, zodat ze niet van elkaar wegdrijven!
Waarom ik feitjes zo leuk vind? Het fascineert me en ik ga er meer over na denken, daarom zoek ik ook vaak feitjes op op het internet of in boeken. Ik vind het ook bijzonder dat weinig mensen het weten en ze er ook over na gaan denken als je het vertelt.  
Veel heb je er misschien niet aan, maar het is wel erg leuk.

Een van de dingen waar ik het meest trots op ben is dat ik van de kleinste dingen kan genieten. Zo heb ik wel eens heel lang naar mieren gekeken om te kijken of ze echt hun kopjes tegen elkaar drukken, en dat doen ze! Dat vond ik zo leuk. 
Als ik met de hond wandel in de kou denk ik eerder aan de voordelen. Ik heb een goeie jas en schoenen, en zo meteen kan ik een kopje thee gaan drinken. Daarbuiten vind ik het ook fijn om de kou op mijn wangen te voelen en ademwolkjes te maken.
En heb je er wel eens over nagedacht dat het aan de andere kant van de wereld zomer is en ook een hele andere tijd. En dat je zou denken dat ze op de kop hangen, maar ze net zo recht lopen als jij.
Want ik ook een bijzondere gedachte vind is dat ergens op deze wereld de persoon loopt waarmee ik oud zal worden. Of niet natuurlijk, maar ik denk het graag positief in. 
Wanneer ga ik deze persoon ontmoeten, of heb ik hem al ontmoet? En wanneer heb ik het door?
Soms vind ik het ook lekker om in het gras te liggen in de zon en mijn ogen te sluiten. Luister eens naar de vogeltjes en de wind en geniet!

Ik wil je trouwens uitdagen om dit ook te doen, gewoon even je gedachtes opschrijven. Misschien post je het wel, of misschien houd je het voor jezelf. Schrijven helpt echt! Als je hoofd propvol met van alles en nog wat zit en je het niet kan vertellen, schrijf het dan op. Het verbaast mij nog altijd hoe erg dit oplucht.

En mijn laatste 'wijze' woorden: geniet van de kleine dingen, schaam je niet omdat je bepaalde dingen leuk vind die misschien raar zijn voor anderen. En wees lief voor elkaar!


Liefs, Nicky 

2 people left comments on: "Een brief aan jou"