De Beste Beer van de Wereld - book review

zondag 6 november 2016



Winnie de Poeh - De beste beer van de wereld is het officiële vervolg op de bekende boeken Het huis in het Poeh-hoekje en Terug naar het Honderd-Bunders-Bos, dat verschijnt ter gelegenheid van het 90-jarig bestaan van Winnie de Poeh. De gloednieuwe verhalen voeren de lezers weer mee naar het Honderd-Bunders-Bos, voor meer avonturen met de bekende beer en zijn vriendjes. Poeh en Knorretje bereiden zich voor op bezoek van een draak, er komt bezoek in het bos, Iejoor maakt zich zorgen over zijn hoekje en Poeh gaat op zoek naar de kop van de Nijl. 



Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik enorm veel van Winnie the Pooh houd. Ik sprong dan ook een gat in de lucht toen ik er achter kwam dat er een jubileum editie zou komen door het negentig jarige bestaan van dit beertje, en ik was nog blijer toen hij eindelijk binnen kwam.

Natuurlijk konden A.A. Milne en E.H. Shepard niet nog een boek maken, dus zijn de schrijfstijl en illustraties nagebootst. En dat is goed gelukt!
Vier auteurs hebben ieder een hoofdstuk geschreven, en ieder in een ander seizoen. In elk seizoen beleven Poeh en zijn vriendjes een nieuw avontuur, en ik voelde me weer even net een kind.
Mark Burges heeft de illustraties nagebootst en ze lijken er heel erg op. Het was ook even erg leuk om te kunnen lezen met kleine tekeningetjes er bij.



Ik vond het enorm leuk om de nieuwe Winnie the Pooh verhalen te lezen en alles was zo schattig en bekend. Als klein meisje las ik de boeken al, dus ik kon weer even in mijn kleine ik stappen en genieten van deze schattige verhalen. Ik heb er enorm van genoten.



Titel: De Beste Beer van de Wereld
Auteurs: Paul Bright, Brian Sibley. Jeanne Wills & Kate Saunders
Uitgeverij: van Goor
Aantal pagina's: 120
Sterren: 5/5

*Gekregen als recensie exemplaar 

2 people left comments on: "De Beste Beer van de Wereld - book review"

  1. Aw, dat boek ziet er zo mooi uit! (Sorry, Blogger ging de hele tijd via het verkeerde Google account 🙃)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er waren nog zo veel illustraties die ik wilde laten zien, maar dan zouden het er toch te veel worden :)

      Verwijderen