Book wishlist #17

woensdag 2 november 2016



Het is weer november, en daarom is het tijd voor een nieuwe book wishlist. Iets minder boeken deze keer, maar misschien besluit ik deze maand ook een deel twee te maken.




Lang voordat ze de schrik van Wonderland was, was de Hartenkoningin een meisje dat ontzettend graag verliefd wilde worden.
Als we Alice in Wonderland lezen, verbazen we ons allemaal over alle wonderen uit Wonderland: we lachen om de gekke Hoedenmaker, we leven mee met de chagrijnige Humpty Dumpty, we schieten spontaan in de stress van het Witte Konijn en we hebben allemaal een hekel aan de wrede Hartenkoningin.
In dit boek vertelt Marissa het verhaal van de Hartenkoningin vóórdat ze bekend stond als genadeloos en wreed en komen we erachter dat Catherine eigenlijk een heel lief meisje met mooie dromen en idealen is geweest.


Alice in Wonderland heb ik altijd al tof gevonden, maar aan de Hartekoningin had ik maar een hekel. Daarom lijkt het me zo interessant om haar verhaal te lezen, want niemand is slecht geboren. Daarbuiten is de cover ook nog eens prachtig.




Prepare to be spellbound by Jim Kay's dazzling full-colour illustrations in this stunning new edition of J.K. Rowling's Harry Potter and the Chamber of Secrets. Breathtaking scenes, dark themes and unforgettable characters - including Dobby and Gilderoy Lockhart - await inside this fully illustrated edition. With paint, pencil and pixels, award-winning illustrator Jim Kay conjures the wizarding world as we have never seen it before. Fizzing with magic and brimming with humour, this inspired reimagining will captivate fans and new readers alike, as Harry and his friends, now in their second year at Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry, seek out a legendary chamber and the deadly secret that lies at its heart.

Yes yes yes! De geïllustreerde versie van Harry Potter and the Philosopher Stone heb ik al en daar kan ik al tijden doorheen bladeren. Inmiddels ken ik die illustraties al. Nu is het tweede deel in oktober uitgekomen en kijk hoe gaaf de cover al is. Ik kan echt niet wachten om deze open te slaan en versteld te staan van de mooie illustraties.




De heksen van Havikskruid
Een eeuwenoude profetie wordt werkelijkheid: nu de oude heksenkoningin op sterven ligt, zal het geslacht Havikskruid de nieuwe koningin leveren. En aangezien Ember Havikskruid weinig magische krachten lijkt te bezitten, ligt het voor de hand dat haar nichtje de uitverkorene is. 
De profetie op losse schroeven
Maar dan kruist de 'gewone' sterveling Poppy hun pad. Door haar leren de heksen wat mensen van vlees en bloed voelen: liefde, passie, verdriet, maar al snel ook jaloezie en haat. Als dan ook nog eens blijkt dat Poppy verontrustend veel bijzondere gaven heeft, komt de profetie op losse schroeven te staan...


Sinds de Graces wil ik meer boeken lezen met heksen. Het is zo'n tof onderwerp en eens wat anders dan contemporary of fantasy. Het heeft wat meer spanning en is wat donkerder en dat vind ik leuk.




Duizend Stukjes van Jou heb ik pas gelezen en ondanks dat ik er moeilijk doorheen kwam vond ik het wel een heel goed verhaal. Het is heerlijk om in een boek door meerdere werelden te kunnen reizen en verschillende kanten of soorten van een personage te zien.

1 people left comments on: "Book wishlist #17"